AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Edel kirjutas:Taaskord jõudis kätte aeg Moskvitš teele ajada. 16. märtsil panin ta esimest korda käima. Eile panin ta arvele, tegin kindlustuse ja sõidutasin koju.
Miks arvelt maha võtad ja siis jälle uuesti arvele? Milles on point?
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas irukas »

E-Teeninduses hea nimekirja ju kasvatada :D
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

irukas kirjutas:E-Teeninduses hea nimekirja ju kasvatada :D
Mis see nali iga aastaselt maksab?
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas irukas »

partnermosse kirjutas:
irukas kirjutas:E-Teeninduses hea nimekirja ju kasvatada :D
Mis see nali iga aastaselt maksab?
Mitte midagi ei maksa.
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Võtan arvelt maha, sest kunagi ei tea, kauaks seisma jääb. Mul neid sõidukeid mitmeid. Ja kindlustusel on komme koguaeg karjuda (teateid maili peale saata) kui poliis lõppenud on. Pean lihtsamaks auto arvelt maha võtta, kui ei kasuta. Paberivaba ARK-is ei maksa see midagi ja vajadusel saab selle tagasi panna, selleks läheb vaid hetk. Peale seda kindlustus peale ja tuld. Minu arvel oli jaanuaris 5 sõidukit, millest 2 sai nüüd maha müüdud ja 1 (+dokumentideta doonor) läheb ka mingiaeg sama teed. Lihtsalt nende kõigi ülalpidamine võtab arutult palju tähelepanu, aega ja raha ja pole välistatud, et mingi hetk saab mõnel sõidukil aasta seismist täis ja siis lajatab kindlustus täiega...
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Moskvitš ei seisa, 10. aprillist saati on peaaegu iga päev kasutust saanud. Läbitud tänavuse aastaga juba 2000km.
Mõned jamad on sellel ajal ikka olnud. Vahetasin välja ühe küünla, mis lõpetas töötamise. Need (NGK BP6) said eelmine kevad uued pandud. Vahepeal töötaski mootor väga ebaühtlaselt ja sõites kippus nokkima ja käivitus oli vilets. Viimasel pooleteise aastal külmalt käivitamine oligi, et starterit andes läks korraks käima ja suri kohe välja. Nii 4-5 korda ja alles siis jäi käima. Praegu käivitub poolest pöördest, aga vähene nokkimine ühtlasel kiirusel on ikkagi tunda. Ka sellest pole pooleteise aasta jooksul täitsa lahti saanud. See hakkas juba enne karba, jagaja ja juhtmete vahetust. Need panin poeuued 2019 a augustis. On öeldud, et need vähesed vahelejätud sõidu aeg on tingitud karbal mõne düüsi ummistuse tagajärg. Et karba panin uue ja lahti pole saanud, on tegu ilmselt tehase praagiga. Mina karbat teha enam ei viitsi, pole 25-aastaga seda selgeks saanud, pole enam mõtet katsetada, ainult omaenda tuju võin sellega rikkuda.
Vahepeal jõudsin ka sisselaske ja plokikaane vahele uued tihendid panna. Jagaja kontaktide viilimine on igakevadine tegevus. Olen proovinud vahetada ja süütepooli, jagaja kaant, kondekat ja jagaja ning süütepooli vahelist juhet, aga täitsa ühtlaselt tööle pole seda saanud. Pidurivõimu vaakumi otsa olen ka prooviks pimedaks teinud aga muutusi pole.
Viimastel nädalatel on sidur hakanud imelikult toimima. Vahel on pedaali raske vajutada ja mõnikord ei tule sidur kohe järgi, kui jalg pedaalilt ära võtta. Nagu oleksid pea ja töösilindrites mansetid kinni ega taha tagasi tulla. Prooviks panin teise peasilindri ja töösilindri oma paistab ka ilusti liikuvat, kuid anomaalia on jäänud. Vahepeal tuli sidurikojast imelikke hääli, kui jalg pedaalilt eemaldatud kuid see kadus nädalaga. Ilmselt sidurikorv defektiga.
Nüüd on hakanud pidurivedelik vaikselt ära kaduma. Võtan rattad alt ja piilun piduritesse.
Muus osas käib kenasti nagu Moskvitš ikka.Velje sõõrikud sain ka vahepeal uued soetatud, eelmine komplekt oli igatipidi räsitud (tookord oli see 2 kuu jooksul ainus müügil nähtud komplekt). Vahepeal on peast läbi käinud mõte soetada ka üks Zubrjonok, värvida siniseks ja rattad sammuti nagu Mossel, varustada kilpide ja sõõrikutega.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna veetsin päeva väljas Mosse kallal nokitsedes. Vaatasin pidurid üle. Pidurdades kipub ikka kiskuma väheke paremale poole (tegelt juba päris ammune teema). Ei ole aidanud pidurikolbidele pisut piduriõli peale lastes, ka täna ei olnud muutusi selles vallas, kisub ikka, kuigi kolvid liiguvad. Tõsi ühe poole omad pisut kergemini kui teise poolel. Mõlemil on väline klots rohkem kulunud, kui sisemine. Tagumisi pidureid lahti võttes avastasin paremal pool lekkiva töösilindri. Leidsin oma varudest ühe kõlbuliku. Võtsin selle lahti ja viskasin pilgu sisse, et mis üllatusi sealt tulla võib. Uusi mansette mul pole (kas neid üldse on veel saada?), lasin pidurisprayga puhtaks, Dot4 määritud, kolbe koputades liikuma aidatud ja kokku. Vana võtsin küljest ja siis meenus jah, et mul oli vist eelmine aasta miskil põhjusel üks kinnituskõrv sellel silindril puruks läinud. Nüüd saingi selle välja vahetada. Muu piduri puhastusega puhtaks, klotsid lihvpaberiga karestatud ja kokku. Vasak pool oli kuiv, seal ainult käisin klotsid lihvpaberiga üle. Pärast sai veel kässari trosse pingutatud. Pidingi viimane aeg hooba väga üles tõmbama, et rattad pidurduksid. Nüüd on normis see osa. Eks edasi jälgin, kas õli veel süsteemist kaob või mitte.
Eile viimasel sõidul täheldasin ka siduri libisemist. Keerasin vardalt natuke maha, nüüd nagu ok. Eks tuleb sidur ükspäev lahti võtta.
Käigukastis ja tagasillas õlitaseme kontroll. Sillas oli tase sent-poolteist alla täiteava. Et hetkel ei leidnud oma letritekomplekti üles, ei hakanud sinna praegu juurde panema, paanikat ei ole.
Kastis seevasti mõõtevarras ei näidanud midagi. Et lehtrid olid kadunute nimekirjas ja ainus, millest sain midagi lehtrilaadset teha, oli lõigata pooleks üks suurem bensufilter. See Dat jooksis sealt küll kuramuse vaevaliselt läbi. Päris palju oli vaja lisada, kuni mõõtevardal lõpuks midagi näha olema hakkas. Oma pool liitrit vähemalt, kuni max tähiseni sain. Selle peene lehtriga läks mul kasti täitmiseks aega ligi tund.
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas irukas »

Mu pakkumine on endiselt jõus, võin mootori tööle pilgu peale visata kui linnuvabriku garaažist läbi tuled.
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

irukas kirjutas:Mu pakkumine on endiselt jõus, võin mootori tööle pilgu peale visata kui linnuvabriku garaažist läbi tuled.
Olen seda mõtet viimasel ajal sageli keerutanud, aga ootan sellega veel.

Tuleval laupäeval lähen sidurit vahetama. Seni rohkem ei sõida. Rohkem pole mõtet siduri remondiga venitada. Paar korda ongi sidur lahutatuks jäänud ja vedu pole. Ühe korra piisas mootori väljasuretamisest, teisel korral andsin haamriga auto all käpa pihta. Eks näe, mis üllatusi sealt veel välja tuleb. Ma sellel Mossel 12 aasta jooksul 4 korda sidurit lahti pidanud võtma ja huvitaval kombel just korvid on lahtivõtmise põhjusteks. Muu töö hulgas olen korra (üsna alguses) pannud kettale uued katted, lahtivõtmise põhjuseks oli eelkõige korv. 2016a, kui mootor maas oli, käis ka sidur lahti, siis oli ketta kattete üks kinnitusneet juba vastu korvi käima hakanud. Otsisin oma varudest teise kasutuskõlblikku ketta. Peale seda kooslust on peale talvist seisakut ketas alati kinni, vägista alati lahti. Sama jätkus ka peale mootori vahetust.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Siduril oli töösilinder süüdlaseks. Kolb tuli nii välja, et kippus pisut viltu minema ja kinni pooma. Ma üldiselt siduri vabakäiku reguleerides lükkan kolvi sisse ja jätan kahvli ja varda vahele väikse pilu. Ilmselt siis vanal silindril ei tahtnud kolb täitsa põhja minna. Vabakäik oli igastahes küll ok. Tuleb uus silinder leida, sest oma varudes töökõlbulikku asja ei ole. See silinder olnud seal küljes kogu minu aja, vaid manseti panin aastal 2011 uue. Pole vahepeal uurinud, kas uusi mansette üldse poest saada ongi?
Vasta