AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Postitus Postitas tarmo400 »

Olen lugenud seda foorumit kaua aega aga oma autodest teemad siiani tegemata. Üritan siis nüüd viga parandada. Lühidalt autost on juttu siin http://vvm.vanatehnika.ee/?p=77
Üle kümne aasta pole muud tehtud kui sõidetud, vahetatud vaid aku ja õli. Nüüd pärast Vanatehnika Lustisõitu ,Koselt tagasi tulles, tundus et mootor on kuidagi uimane ja sai hakatud uurima põhust. Selgus et neljas silinder väga ei tööta ja viga pole küünlas. Ega midagi , mootor lahti . Ja avanes selline pilt http://fotoalbum.ee/photos/tarmo400/110044017
Mida oli ka alust oletada sest kompressiooni mõõtes oli tulemuseks 1,3 bar ja sellist rõhu kadu läbi kolvirõngaste ei saaks olla.

Kas kuidagi on võimalik fotoalbum ee-st ka siia teksti vahele pilte lisada? Imageshack minu arvutis kahjuks ei avane
Kasutaja avatar
mario
Postitusi: 380
Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255

Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Postitus Postitas mario »

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Siin siis klapihäda -
Pilt

väga ilus ja puhas auto. lausa lust.

Saladus on selles, et pead kopeerima pildi enda asukoha lingi - üldiselt paremklikiga on kõikides brauserites "Copy image address"... ja selle sisestad nurksulgudes oleva IMG käsu vahele.. :)
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Postitus Postitas tarmo400 »

Auto ise juba sõiadab aga kirjutamine ei edene..
Kui mootor lahti, lootsin et klapi vahetus päästab asja aga kui kõik oli ära puhastatud ja uus klapp sisse sooveldatud selgus et klapipesas on pragu sees. Paar tundi tööd ja puhastamist kõik ilmaasjata. Sai siis välja otsitud teine , kasutatud, plokikaan. See puhastatud ja sinna klapid sisse sooveldatud. Väljalaske juhtpuksides on küll väike lõtka aga natuke peaks veel sõitma küll.Peab ringi vaatama . äkki saab kusagilt uue hankida.
Selline ta siis sai
Pilt
Pilt

Siis sai hakatud vaatama mis alumisest poolest saab.
Hülsid välja
Pilt
Kolvid ka välja ja hülsipesad puhtaks
Pilt
Alumine pool muidu korras aga kuna sees olid A76 bensiinile mõeldud kolvid siis sai need välja vahetatud. Rõngad , hülsid jäid vanad.
Siis sai puhastatud väljalaskekollektor ja püksid
Pilt
[imghttp://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/440/88/0110044117479cd.jpg][/img]
Pilt
Tihend oligi juba hakanud läbi laskma sest tihendipinnad olid ikka väga roostes
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Postitus Postitas tarmo400 »

ja siis kokku
Pilt

Pilt

Ja käima ta läkski
Pilt
Sisse sai pandud punane jahutusvedelik, ehk toimetab paremini kui sees olnud sinine. Kõik sinise jahutusvedelikuga kokku puutund osad on ikka väga tugevalt oksüdeerunud. Ja hülsid olid ka pealt roostes.
Peale väikest proovisõitu sai vahetatud ka õli ( Mobil 5w40 )ja filter
Pilt
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Postitus Postitas tarmo400 »

Siis tekkis uus probleem:
Kolbide vahetus tähendas et süüde jäi natuke hiliseks aga peale süüte reguleerimist on ikkagi bensiinipuudus ja autol hing kinni.
Sai siis vahetatud peadüüs 109 nr 125 vastu. Asi paranes aga ilmselt on see liiga palju sest kütusekulu maanteel tõusis 7 liitri pealt 9-le liitrile. Kahjuks mul vahepealset düüsi pole.

Viljandis käidud ja auto kodus tagasi.
Pilt
Viimati muutis tarmo400, 02 Juun 2016 09:58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Postitus Postitas partnermosse »

Tekkisid mõned küsimused vaadates pilte. Kas hülsside paigaldamisel kasutasid lisaks mingit tihendavat ainet, et jahutusvedelik karterisse ei jookseks? Kui kerge ja mugav on kolvisõrmesid väljutada ja paigaldada kui mootor on niiöelda omal kohal mootoriruumis ?
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Postitus Postitas moskiito »

Viimasele küsimusele san ehk ise vastata: nimelt neid sealt kätte saada muidu pole probleem kuid peavaluks on esimese kolvi kätte saamine sest ruumi nappib ning peab pehmest metallist toigas et midagi tuksi ei keeraks aga samas saaks sõrme välja koksida. Ise olen koguaeg sedasi kolbe eemaldanud, kui kiire on olnud ja pole viitsinud mootorit välja kiskuda.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
mario
Postitusi: 380
Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255

Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Postitus Postitas mario »

ma ei oska muud öelda, kui vääääga ilus ja korrektne vormistamine. Tarmo, kas teenid leiba ka selle alaga?
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Postitus Postitas tarmo400 »

Rakisest, millega kolvisõrmi eemaldada, pole mul kahjuks pilti kuigi asi ise juba üle 30 aasta vana. Põhimõtteliselt on tegemist "L" tähega mille lühem haru läheb läbi kolvisõrme ja mutter otsa. Ning pikema haru pihta saab haamriga koputada. Miinuseks on see et iga löök üritab kepsu mootori pikisuunas painutada ja kepsul sellesuunaline jäikus on nigel. Kui keegi abis on siis saab midagi rasket kolvil vastas hoida ja löök on efektiivsem. Teinekord tuleb torujupi ja poldi abil sõrm enne liikuma saada. Need abivahendid on tehtud selleks et kunagi oli väga palju soovijaid kes tahtsid oma autol kasutada A76 bensiini kuna seda sai oluliselt odavamalt osta. Ai93 oli saadaval ainult suuremates asulates ja sedagi väga kaootiliselt.
Nii sai rahulikult toimetades ühe päevaga kolvid välja võtta, pealt maha treida ja sisse tagasi.
Hülsside väljavõtja
Pilt

Hülsipesa puhastaja ( liivapaberi rõngas on allosas)
Pilt

Rõngaste kokkusurumis abinõust kahjuks pilti ei teinud.

Hülsside paigaldamisel lasen hülsitihendid leeklambiga niipalju kuumaks et vask hakkab värvi muutma( läheb kergelt sinakaks). Seda nimetati vist klüümine. Selliselt töödeldud tihend püsib mõne aja pehme. Igaks juhuks tõmbasin tihendi mõlemale küljele hästi õhukese kihi hermeetikut. Kunagi sai hermeetiku asemel kasutatud ka tavalist 1 komponetset kruntvärvi.

Mina mootorite remondiga leiba ei teeni, seda tegi minu isa, küll põhitöö kõrvalt, üle kolmekümne aasta. See number on kindlasti kolmekohaline mitu Moskvichi mootorit tema käe alt läbi käis. Ise olen teinud umbes kümnele mootorile kapremondi ja vast paarikümnel juhul rohkem või vähem asjaline olnud vastavalt kuidas vanus ja teadmised kooliajal kasvasid.
13piisab
Postitusi: 91
Liitunud: 13 Okt 2013 09:11
Telefon: 5226961
Asukoht: Saku-Laagri-Tallinn

Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400

Postitus Postitas 13piisab »

väga viis kapotialune (eks ka muu on kena)! Nagu näha, on enamus galvaaniliselt kaetud asju hiljaaegu uue töötluse saanud. Mis värv radikal ja ventilaatorikojal peal on? See koda on tehasejupp?
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid :)
Vasta