IZ 27151 '91 Madys
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 27151 '91 Madys
Nüüdseks on mossekallal töö lõppenud pikemaks ajaks ja sisse tuleb jälle suurem paus. Lõpetuseks ajas herr canondrift tööle oma liivapritsi millega ta prtsis ära tuledealused prillid ja ühe laiendatud plekkvelje. Samad detailid omastasid ka krundikihi.
Rehvi peale ajamine oli jälle omaette ooper sest õhku ei saanud mingisuguste valemiga sisse. Peale paari tundi pusimist oli veljel rehv peal ja autol all. Veljeserv on ilusti keevitatud koopaga samal kaugusel. Järgmisena tahaks valmis saada mootori täppishäälestusega ja hulgalise pahtlitööga.
Rehvi peale ajamine oli jälle omaette ooper sest õhku ei saanud mingisuguste valemiga sisse. Peale paari tundi pusimist oli veljel rehv peal ja autol all. Veljeserv on ilusti keevitatud koopaga samal kaugusel. Järgmisena tahaks valmis saada mootori täppishäälestusega ja hulgalise pahtlitööga.
Re: IZ 27151 '91 Madys
Jõudu ja jaksu!
Vinge mosu tuleb
Vinge mosu tuleb
-
- Postitusi: 142
- Liitunud: 04 Veebr 2009 17:31
Re: IZ 27151 '91 Madys
Herrä..
Pole mosu teema kuhugi surnud, saab autot ikka aegajalt käivitatud kui seda jälle näeb.
Viimastest uudistest:
Sai soetatud KE-Jetronicut asendamaks K-jetronic W123 230E mercedeselt, mis on täpselt identne W124 omaga, ainuke vahe, et sellel pole ajujuhtimist, millest me esialgu proovisime sotti saada. Nüüdseks on asi liikunud täis mehaanilise juhtimiseni, kus pritsepea külge ei lähe ühtegi juhet ning elektrist on meil ainult lisaks lamda andur mis peaks ideeliselt kuvama mootori tööreziimi näitajaid.
Kuna "uuel" süsteemil käib kütuse rikastamise reguleerimine peaaegu samamoodi nagu vanal, ainult mehaaniliselt läbi Warm Up Regulatori, mis on sisuliselt bimetall (mootori soojenedes tõmmatakse segu lahjemaks), siis me peame selle siiski ümber tegema boosti tundlikuks. Selle jaoks on idee kasutada ühte kindlat pneumaatikakomponenti. Nimelt 3/2 jaotit, mis on nö kaugjuhtimisega, ehk siis rõhutundlik. Rikastusmehanism töötab sellel peal kui ka enamikel K-jetidel tagurpidi, mida vähem plunseri/kontrollrõhku, seda rikkam küttesegu sest pihustite membraani saab rohkem avada. Kui nüüd õnneks läheb ja teooria paika peab, siis selle klapi koostöö mõjul kindla boosti juures avab see oma klapi ja laseb kütusel vabalt voolata, ehk langetab rõhku. Teoorias on asi ilus, aga et kindlalt midagi tööle saada, siis tuleb seda klappi veidi ümber ehitada ja reguleeritavaks muuta.
Muud otsest pole mosu kallal midagi toimunud, lihtsalt üks suur mõttetegevus ja kalkuleerimine. Süsteemi mida kasutasid ka teised Lõuna-Eesti turbotajad kasutada kahjuks eriti ei saa, kuna vaakumist sõltuv FPR pole siiski kõige parem lahendus (saime küll segu sellega reguleeritavaks, aga liiga väheses vahemikus), kuna vaakum sõltub otseselt kas siis õhufiltri olemasolust või selle saastuseastmest, niiet oleks vaja midagi reaalsest rõhust sõltuvat.
Piiraja tuleb ka autole ilmselt ehitada, seekord spark-cut kuna kütus tuleb peale nii või naa, siis seda peatada ei saa, spark cut tekitab aga huvitava efekti mis väljendub räiges paukumises kuna kütus süüdatakse summutis. Või oskab keegi kinnitada fakti et mosse mootori kontaktsüüde on piisav piiraja kuna mingis ajahetkest enam kontakte sulgeda ei saa kuna pöörded on liiga suured...
Tegelenud olen ainult mosse kallal velgedega, valmis on kõik neli, seekord sirgemad kui muidu, nüüd tahavad saada natukene eeltööd, siis liivapritsi, värvi, õrna pahtlit ja on maasikas. Proovisin seda ka alla koos sama rehviga mis ülal pildil (seekord õhulohviga, aga seegi kahjuks lekkis).
Kuna kõigil aega antud parasjagu ja seegi kipub kiirelt käest ära minema, siis mosse areng on aeglane, aga olemas... Kui mootori tööle saab, boostima korralikult, nii et lahjaks ei kisu, umbes 0,5Bari juurde (siis juba umbes praegu) nii et tühikäigul silmi kipitama ei aja, siis läheb mootor laiali. Sisepesu, vana tagi maha, uued tihendid, vajalikud uuenduskomponendid ja hakkab ilmet võtma.
Pole mosu teema kuhugi surnud, saab autot ikka aegajalt käivitatud kui seda jälle näeb.
Viimastest uudistest:
Sai soetatud KE-Jetronicut asendamaks K-jetronic W123 230E mercedeselt, mis on täpselt identne W124 omaga, ainuke vahe, et sellel pole ajujuhtimist, millest me esialgu proovisime sotti saada. Nüüdseks on asi liikunud täis mehaanilise juhtimiseni, kus pritsepea külge ei lähe ühtegi juhet ning elektrist on meil ainult lisaks lamda andur mis peaks ideeliselt kuvama mootori tööreziimi näitajaid.
Kuna "uuel" süsteemil käib kütuse rikastamise reguleerimine peaaegu samamoodi nagu vanal, ainult mehaaniliselt läbi Warm Up Regulatori, mis on sisuliselt bimetall (mootori soojenedes tõmmatakse segu lahjemaks), siis me peame selle siiski ümber tegema boosti tundlikuks. Selle jaoks on idee kasutada ühte kindlat pneumaatikakomponenti. Nimelt 3/2 jaotit, mis on nö kaugjuhtimisega, ehk siis rõhutundlik. Rikastusmehanism töötab sellel peal kui ka enamikel K-jetidel tagurpidi, mida vähem plunseri/kontrollrõhku, seda rikkam küttesegu sest pihustite membraani saab rohkem avada. Kui nüüd õnneks läheb ja teooria paika peab, siis selle klapi koostöö mõjul kindla boosti juures avab see oma klapi ja laseb kütusel vabalt voolata, ehk langetab rõhku. Teoorias on asi ilus, aga et kindlalt midagi tööle saada, siis tuleb seda klappi veidi ümber ehitada ja reguleeritavaks muuta.
Muud otsest pole mosu kallal midagi toimunud, lihtsalt üks suur mõttetegevus ja kalkuleerimine. Süsteemi mida kasutasid ka teised Lõuna-Eesti turbotajad kasutada kahjuks eriti ei saa, kuna vaakumist sõltuv FPR pole siiski kõige parem lahendus (saime küll segu sellega reguleeritavaks, aga liiga väheses vahemikus), kuna vaakum sõltub otseselt kas siis õhufiltri olemasolust või selle saastuseastmest, niiet oleks vaja midagi reaalsest rõhust sõltuvat.
Piiraja tuleb ka autole ilmselt ehitada, seekord spark-cut kuna kütus tuleb peale nii või naa, siis seda peatada ei saa, spark cut tekitab aga huvitava efekti mis väljendub räiges paukumises kuna kütus süüdatakse summutis. Või oskab keegi kinnitada fakti et mosse mootori kontaktsüüde on piisav piiraja kuna mingis ajahetkest enam kontakte sulgeda ei saa kuna pöörded on liiga suured...
Tegelenud olen ainult mosse kallal velgedega, valmis on kõik neli, seekord sirgemad kui muidu, nüüd tahavad saada natukene eeltööd, siis liivapritsi, värvi, õrna pahtlit ja on maasikas. Proovisin seda ka alla koos sama rehviga mis ülal pildil (seekord õhulohviga, aga seegi kahjuks lekkis).
Kuna kõigil aega antud parasjagu ja seegi kipub kiirelt käest ära minema, siis mosse areng on aeglane, aga olemas... Kui mootori tööle saab, boostima korralikult, nii et lahjaks ei kisu, umbes 0,5Bari juurde (siis juba umbes praegu) nii et tühikäigul silmi kipitama ei aja, siis läheb mootor laiali. Sisepesu, vana tagi maha, uued tihendid, vajalikud uuenduskomponendid ja hakkab ilmet võtma.
Re: IZ 27151 '91 Madys
Pöörete piiraja kohta nii palju, et kontaktidega jagaja tuleks nagunii asendada kontaktivabaga. Aga kontaktidega jagaja ei jää väga piirama, kui on korralikult paika sätitud jagaja. Seepärast on endalgi hetkel käsil pööretepiiraja, reguleeritav igatipidi (süüdet katkestab)... Asi alles areneb, seega head skeemi pole pakkuda, aga tegelen sellega.
Suunaventiilile tuleb lihtsalt röhuregulaator ette ja peaks asi toimima juba...
Edu! Loodetavasti näeb varsti söitmas juba.
Suunaventiilile tuleb lihtsalt röhuregulaator ette ja peaks asi toimima juba...
Edu! Loodetavasti näeb varsti söitmas juba.
Re: IZ 27151 '91 Madys
Kas ikka veel ei tule isu täiselektroonilist seadistatavat juhtaju kasutada. Poleks probleeme ei pihustite ega süüte juhtimisega, jagaja saaks minema visata. Auto juba ammu sõidaks
-
- Postitusi: 142
- Liitunud: 04 Veebr 2009 17:31
Re: IZ 27151 '91 Madys
Isu on juba ammu, tõsiselt ammu, aga komponendid tulevad küllalt odavate hindadega kätte et võib katsetada ka selle süsteemiga. Nagunii sellest mingit ülituuningpüssi ei tule, lihtsalt for shock - mersu iidse pritsega töötav mosse mootor ja veel turbo.Martpoiss kirjutas:Kas ikka veel ei tule isu täiselektroonilist seadistatavat juhtaju kasutada. Poleks probleeme ei pihustite ega süüte juhtimisega, jagaja saaks minema visata. Auto juba ammu sõidaks
Kui selle süsteemi selgeks saame siis küll järgmine asi on Megasquirt selgeks õppida või VEMS või mõni muu sarnane toode.
Seadistamine ei paista ka eriti ulme olevat, aga et praegu MS-i peale ümber astuda on vaja ümber teha umbestäpselt kõik mootori juhtimismajanduses, lisada hallandur, täpsustada selle järgi siis eraldi poolidega süüteajamit jne jne. Kogu projekt võtaks rahakotist hoopis viimse, alates aju enda maksumusest (mis pole enam röögatult kallis) ja lõpetades parajate pihustite maksumusest.
See mosse jääb K-jeti peale esialgu..
Ja kuhu jääks mosse võlu, ala kõik mehhaaniline?
Täpsustan et auto sõidab juba ammu, sõitis ka siis kui KE-jet oli, aga rahu ei anna siiski ülerõhust tekkiv kütusesegu ootamatu lahjenemine või siis tühikäigul liiga rikas käimine. Praegu on võimalik minna iga kell auto juurde, kütus sisse kallata ja sellega sõita, aga madala boostiga ja rämedalt tatistava mootoriga mis on tühikäigul nii rikas et garaažis ei saa auto töötada üle paari minuti kuna on paksult vingu täis. Samas originaal karpaga oli pea sama teema...
-
- Postitusi: 142
- Liitunud: 04 Veebr 2009 17:31
Re: IZ 27151 '91 Madys
Lõpuks saime kütusesüsteemi rikastuse tööle, kasutades rõhuandurit (reguleeritav 0,1-1Bar) ja elektilist solenoidklappi mis kütusekanali avab. Kuigi nagu mosse ikka, siis ei saa ilma probleemideta... Auto käib praegu kolme silindriga ja kahtlustan küünlaid kuna need on saanud pidevat rikast kütusesegu ja lühidast käivitamist ja niisama paarutamist...
Sai proovitud ka jaoti varianti, aga nagu ikka inimeste möödarääkimisega juhtub, siis sain valesti kohapeal aru ja jaoti avamiseks on vaja 1.2Bari mitte 0.2 ja meie jaoks jääb see rõhk ilmselgelt liiga kõrgeks. Praegune süsteem toidab väga hästi, tunda on koheselt kui rikastus taha tuleb et mootor piinleb ülekütuse käes...
Nüüd edasi tuleb mootor siiski laiali võtta nähes millised on teiste kaaskannatajate mossede klapikambri kaante alused, siis ei välista seda isegi. Kui nüüd mootori poolelt saab hakata otsi kokku tõmbama, siis auto "ilusaks" tegemine alles algab...
Kuulmiseni!
Sai proovitud ka jaoti varianti, aga nagu ikka inimeste möödarääkimisega juhtub, siis sain valesti kohapeal aru ja jaoti avamiseks on vaja 1.2Bari mitte 0.2 ja meie jaoks jääb see rõhk ilmselgelt liiga kõrgeks. Praegune süsteem toidab väga hästi, tunda on koheselt kui rikastus taha tuleb et mootor piinleb ülekütuse käes...
Nüüd edasi tuleb mootor siiski laiali võtta nähes millised on teiste kaaskannatajate mossede klapikambri kaante alused, siis ei välista seda isegi. Kui nüüd mootori poolelt saab hakata otsi kokku tõmbama, siis auto "ilusaks" tegemine alles algab...
Kuulmiseni!
-
- Postitusi: 142
- Liitunud: 04 Veebr 2009 17:31
Re: IZ 27151 '91 Madys
Kaua aega veelgi möödas, tehtud pole erilist midagi... Mootor on lahti võetud, puhastatud, peaaegu kokku pandud koos mõningate uute detailidega ja seisab masin hetkel ilma esisillata jälle garaažis ja saab keevitusvoolu nautida. Teeme esimesed poolraamid kõvemaks kasutades 4mm terasplekki kuna kartus on et vedrustuse ja muude väänavate ja painutavate jõudude koosmõjul ei püsi meie keevitatud poolraamid enam koos. Nüüdseks on tugevdused tehtud, kapotialune jälle paljaks roogitud ja õige aeg oleks uut värvi tutvustada. Esisillas lähevad modifitseerimisele teised õõtsad, kuna vanad said esialgu vale nurga alla ja kaks korda lõikamine tegi õõtsa parasjagu lühemaks, nii et kokkujooksu ei saanudki enam paika ajada, rääkimata rattakaldest, mis nägi pea sama välja nagu ilma mootorita muhk.
Igatahes mootorisse on veidi aega investeeritud, tihendid, saaled, korrastatud ühte küünlakeeret, väljalaske kollet lihvitud, algatatud ise portimist (originaal kaanes on iga ava erinev) ja mõningaid pisidetaile. Nüüdseks olen südameasjaks võtnud järgmise astme mootori juures - üle minna läänepärase õlifiltri juurde kuna mosse originaal on paras peavalu ja filtrit vahetades peab olema vägagi kannatlik ja ettevaatlik. Tegin ka sellest eraldi teema, aga sealne arutelu ei omanud erilist kajastust.
Võtsin nihiku, vana filtrikorpuse ja mõttetegevuse ja sain tulemuseks sellise (allpool) plaadi ja poldi. Mis sellest arvata? Olen varunud juba toorikuid ja materjali asja teostamiseks, teen esialgu paar eksemplari, kui keegi on huvitatud, võib ühendust võtta.
Üks küsimus on ka veel päevakorras mis painab.. Veepumba juurest jookseb termostaadi koprusesse mingisugune jahutusvedeliku voolik, kas see on vajalik või mitte? Eemaldasin selle kollektori eemaldamise hõlbustamise tõttu, aga pole päris kindel kas see oli õige otsus või mitte. Vaevalt ka see 5mm ava suudab palju jahutuskarakteristikat muuta, aga mine sa tea, ehk oskab keegi kommenteerida kas seda ühendust on tarvis või mitte.
Areng kahjuks järjest aeglustub, aega napib, kõigil napib, aga projekti vaim on alles ja tahaks selle asja lõppudelõpuks ikkagi mürtsuma saada niiet paar musta triipu ikka asfaldil maas oleks.
Igatahes mootorisse on veidi aega investeeritud, tihendid, saaled, korrastatud ühte küünlakeeret, väljalaske kollet lihvitud, algatatud ise portimist (originaal kaanes on iga ava erinev) ja mõningaid pisidetaile. Nüüdseks olen südameasjaks võtnud järgmise astme mootori juures - üle minna läänepärase õlifiltri juurde kuna mosse originaal on paras peavalu ja filtrit vahetades peab olema vägagi kannatlik ja ettevaatlik. Tegin ka sellest eraldi teema, aga sealne arutelu ei omanud erilist kajastust.
Võtsin nihiku, vana filtrikorpuse ja mõttetegevuse ja sain tulemuseks sellise (allpool) plaadi ja poldi. Mis sellest arvata? Olen varunud juba toorikuid ja materjali asja teostamiseks, teen esialgu paar eksemplari, kui keegi on huvitatud, võib ühendust võtta.
Üks küsimus on ka veel päevakorras mis painab.. Veepumba juurest jookseb termostaadi koprusesse mingisugune jahutusvedeliku voolik, kas see on vajalik või mitte? Eemaldasin selle kollektori eemaldamise hõlbustamise tõttu, aga pole päris kindel kas see oli õige otsus või mitte. Vaevalt ka see 5mm ava suudab palju jahutuskarakteristikat muuta, aga mine sa tea, ehk oskab keegi kommenteerida kas seda ühendust on tarvis või mitte.
Areng kahjuks järjest aeglustub, aega napib, kõigil napib, aga projekti vaim on alles ja tahaks selle asja lõppudelõpuks ikkagi mürtsuma saada niiet paar musta triipu ikka asfaldil maas oleks.
Re: IZ 27151 '91 Madys
sellepärast su teema kajastust ei leidnud sest miks on vaja leiutada jalgratast? 2141-l onselline üleminek juba pmts originaalis olemas, kes tahab lääne filtreidkasutada on selle ülemineku juba ammu sealt võtnud
-
- Postitusi: 142
- Liitunud: 04 Veebr 2009 17:31
Re: IZ 27151 '91 Madys
Sellest ma sain juba aru, ka seal, tähendas et pole produkti vaja, minule on aga sellise asja tegemine õppematerjal ja käeharjutus freespingile ja treipingile programmide kirjutamises.
Kui kellegil on see 2141 oma olemas, teeks ehk pilti, saaks uurida vähe, kuidas midagi tehtud on.. Ilmselt on valatud suurem krae, maha freesitud ja keskmise poldi asemel suhteliselt sama keere nagu plekkfiltritel..
Kui kellegil on see 2141 oma olemas, teeks ehk pilti, saaks uurida vähe, kuidas midagi tehtud on.. Ilmselt on valatud suurem krae, maha freesitud ja keskmise poldi asemel suhteliselt sama keere nagu plekkfiltritel..