AZLK 408, AZLK 2140SL ,iz 412. randoA

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408 1966 ja 412 1969, iž 4121990, AZLK 2140 SL rand

Postitus Postitas randoA »

Vahepeal on jälle palju asju juhtunud.
Tööriista komplektist olen pildid ära teinud.

Valgega olen jõudnud niikaugele, et too on eest üles tõstetud, käikarid, asjad alt ära, ja hetkel võtan hoogu uue siduri külgepanemiseks.Vana ketas oli ikka niiiii otsas et paha hakkas.
Vaja veel toda abinõud, millega siduriketas täpselt keskele seatakse.Tolle peaks vend mingipäev muretsema.
Samuti vahetasin ära õli, ja filtri.

Õlil oli küll selline šašlõki lõhn juures, et suu hakkas vett jooksma :D
ilmselt seepärast, et puugaasil auto olnud.

4 tulega mosu-tollel sain karpa probleemidest jagu, kuni tänaseni.Nimelt gaasi andes jookseb karpa küljest kuskilt bensu.Ikka isukalt.see selgitab ka selle miks 10L kütet nii kiirelt otsa sai.
Tõenäoliselt soetan uue karpa, ei ole isu teisega väga mängida.
Poolraamid on ka vääga püdelad, veel hullemaks muutund.Peab sinna mingi karbi alla aretama.

Kõige rohkem olen tegelenud SLiga.Salong on pmst puhtaks tehtud seest.ainukesed asjad mida ää ei võta on armatuur ja laepolster.Muud asjad on juba eemaldatud.
Võimalik, et ka uksed võtan ära, kui kätte saan.Aga hetkel jäävad ette, sest autoga tuleb sõita veel keevitama, u 2-3 km kaugusele.
keevituse peaks ehk saama tehtud järgmine nädala lõpp, see nädalavahetus polnud aega.
Külge peaksid minema siis ka uued karbid, ja paari kohta lissalt lapp peale, ma täpselt ei tea kuidas see käib.
Eile eemaldasin tagaklaasi, täna võtsin ära külgede pealt iluliistud.
Nüüd on vaja lihvmasinale kuuma anda, muud midagi enam.
Samuti on plaan veel soetada uus jagajakaan, rootor, küünlajuhtmed.Küünlad uued olemas.
Täna vahetasin ära veel bensupumba,Peale läks tutnoi pump ja uued voolikud.

Niisiis, eile käisime SLi omaniku juures, ja tõime ära need varuosad mis pakuti.Ütleme nii, et auto oli ikka pilgeni täis, kui ära läksime.
Seal oli sidurikettaid, uus esituli, uued esituleklaasid, kõikvõimalikud puksid, laagrid, šarniirid, rooliotsad, stabika kondid, survelaagrid, uued piduritrumlid, uued vedrupakid, amordid, bensupumbad 2x 2140 piduri peapump, 2x 408 esituled(4 tulega mosule) 3 bensupumpa, veneaegne karpa rem komplekt, piduriklotsid, nii ketas kui ka trummelpiduri omad, pirudivoolikuid mingi 8 tk, uued summuti püksid, ja veel palju muid väiksemaid asju, plekke sain ka, kasutatud siiski.3 2140 ust, ja 408 kapoti, mida mul samuti vaja oli.
Kogu selle krempli eest maksin 70 euri, mis ei ole minuarvates palju sellisete asjade eest, mis poes maksavad kordades rohkem

varsti jälle garaagesse ja taldlihvijale kuuma.
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408 1966 ja 412 1969, iž 4121990, AZLK 2140 SL rand

Postitus Postitas randoA »

Niisiis, peale bensupumba vahetust käivitus mosse poolest pöördest, kui soojaks oli käinud, siis gaas põhja lükata, käis normaalselt, mitte ei löönd tagasi, paukund ega midagi sellist.
Seega kaks probleemi sai lahendatud ühe asjaga, ehk siis bensupumba vahetusega
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408 1966 ja 412 1969, iž 4121990, AZLK 2140 SL rand

Postitus Postitas randoA »

Vahepeal paar asja jälle juhtunud.
Eile, kolmapäeval, käisin Rakveres.Täpsemalt Pohla poes.Väga kasulik koht.
Ostsin sealt SLile jagajakaane, rootori, 4tulelisele karpa rem komplekti.
Küsisin siis müüjalt, et kas tohib leti taha tulla ja natuke riiuleid uurida.Sain lahkesti selleks loa.
Uurisin, mida kõike seal siis leidus.Näppu hakkasid mulle 40ne tuulutusrestid, eur tükist.Need ostsin ära.
Siis hakkas silma veel tuttuus karteri kaitse.Hind oli 90 krooni, ehk siis 5,75 eurot.
Ostsin tolle ära, mine tea, ehk tuleb kunagi tahtmine rallit sõita või on niisama teist vaja.

Koju jõudes tegin 4 tulelise karpale remondi.Nimelt gaasi andes jooksis kuskilt ohtralt bentsu maha.
Täpselt tolle asja nime ei tea mis seal süüdi oli, aga igatahes peale tolle vahetamist toimis kõik nagu kord ja kohus.
Poolraamid on läinud ikka hullemaks, ma ei tea mida nendega ette võtta.
On ideid?

ja teiste mossede kallal pole jõudnud veel midagi teha.Aga selle vea parandan varsti.SLi tahaks ikka enne august algust kokku saada, pisike lootus on Uunikute Tähesõidule Jõuda
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Kasutaja avatar
Zoig
Postitusi: 8
Liitunud: 19 Juun 2011 00:16
Asukoht: Paide/Tallinn

Re: AZLK 408 1966 ja 412 1969, iž 4121990, AZLK 2140 SL rand

Postitus Postitas Zoig »

randoA kirjutas:Poolraamid on läinud ikka hullemaks, ma ei tea mida nendega ette võtta.
On ideid?
Mu Mossel suutis tagumine poolraam sisuliselt pooleks mädaneda. Kuna mingit paremat alternatiivi ei leidnud lasin külasepal karprauast uue poolraami sinna keevitada. Originaal küll pole ning samuti pole ta kõige kenam lahendus, aga vähemasti on tugev.
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408 1966 ja 412 1969, iž 4121990, AZLK 2140 SL rand

Postitus Postitas randoA »

Mul oli ka selline mõte.
sest nüüd toetab vedrupaki ots ainult pagassi plekile, poolraam oloematu.
Peab siis vennaga rääkima, et ta keevitaks sinna alla miskit.
Pole ju väga oluline mis seal auto all on, näitusele ma nagunii sellega ei lähe
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK 408 1966 ja 412 1969, iž 4121990, AZLK 2140 SL rand

Postitus Postitas stern100 »

randoA kirjutas:Mul oli ka selline mõte.
sest nüüd toetab vedrupaki ots ainult pagassi plekile, poolraam oloematu.
Peab siis vennaga rääkima, et ta keevitaks sinna alla miskit.
Pole ju väga oluline mis seal auto all on, näitusele ma nagunii sellega ei lähe

Kui hakkad sinna uut karprauda keevitama, siis tuleb ainult jälgida et kiige õigesse kohta satuks! Kui paned valesti, siis võib hakata vedrusi vastu poolraame peksma või ei vetru ta sul üldse.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 124 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 408 1966 ja 412 1969, iž 4121990, AZLK 2140 SL rand

Postitus Postitas Edel »

stern100 kirjutas: Kui hakkad sinna uut karprauda keevitama, siis tuleb ainult jälgida et kiige õigesse kohta satuks! Kui paned valesti, siis võib hakata vedrusi vastu poolraame peksma või ei vetru ta sul üldse.
Õige. Mõõda teise (või teiste Mossede) poolraamide järgi õige vedrukinnitusava koht. Siin 90-tel aastatel küll nähtud Mossesid liikumas,millel tagasillad viltu all. Nüüd pole selliseid juba palju aastaid kohanud, ilmselt on need kõik viimseni maha surnud. "Koera" jooksvad Mossesid pole just ilus vaadata.
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408 1966 ja 412 1969, iž 4121990, AZLK 2140 SL rand

Postitus Postitas randoA »

Tänan heade soovituste eest.Kui ühekorra järjega niikaugele jõuan, et 4 tulelisega tegeleda, siis teen niiimoodu.

4tuleline on ikka üübermäda.Täna käisin varuosa kuuris, tagasi tulled mõtlesin et kaen poolraamide olukorda, need oli ikka samasugused.Küll aga stange all, ma ei tea täpselt mis selle nimi on,aga igatahes seal olid nagu mõrad või praod.
Vajutasin siis näpuga sinna, ja näpp kadus.Plekk oli nagu paber, täiesti pehme, püdel.Kodu stange alune selline.
Küsimus:
Kas on mõtet üldse selle kerega midagi teha?
Emexisse ma seda ei saada, ole vaja karta, sõidab kaua sõidab.

Neid läbiva rooste kohti on seal ikka pääris isukalt.

valgel 412l võtsin juhipoolt piduri supporti ära.Idee oli ka eest pidurid korda teha.
Kolvid olid sisse kinni roostetanud.Võtsin supporti pooleks ja väikse nösserdamisega sain kolvid kätte.
2tk olid kantulased, aga 2ht oleks uut vaja.
Kus neid saada võiks ja mis hinnaga?

Täna võtsin ära valgel veel siduri peasilindri, too oli väsinud.Ja pidurivõimu kah, too läheb ka vahetusse.
Siduriga pole jõudnud veel miskit teha, st auto ikka lahti.
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408 1966 ja 412 1969, iž 4121990, AZLK 2140 SL rand

Postitus Postitas randoA »

Niisiis.Täna viisin lõpule valge sidurivahetuse.Sidur sai ära õhutatud, aga peasilinder on ikka poolpidune, mansetid vb seismisega otsa saanud.Vedelik kaob kuskile ikka vääga ruttu.Memm aitas siduri ära õhutada :D
Kruvisin siis ruttu starteri külge, aku peale, juhtmed külge, bens sisse.Pumpasin bensu üles, istusin sisse, andsin võtit, väntasin gaasiga :D
Võttis hinge sisse, käik läks sisse, väikse ragina saatel, vaja sidurit regullida.Lasin siduri lahti, no krt, sidurit on kohe ämbriga rohkem, kui ennem :D
Tuju üüberhea.
Siis nokkisin veel väikemaid asju auto kallal.Roolile sai plastik ümber, keskkonsool sai uus, tänud nende juppide eest Moskiitole!
Samuti tõi tema mulle ka esisilla, kust võtan trummelpidurid ning installin need valgele külge.
Siis on lootus ka pidurdama saada.

Karpaga on ka mingi ilge jama sellel.Koguaeg gaas jääb peale ja tühikäigul sureb maha, isegi kui tühikäik küllaltki kõrge on.
Võtsin lahti, puhastasin ära kõik.Mitte midagi ei aidanud, ikka sama jama.
Ühesõnaga on uut vaja.

Samuti tunnen puudust korralikust elektrisüsteemist, hetkel mingi teise aasta 412ne oma peal.

Kui kellelgil on pakkuda 90-91a. 412ne el süsteemi siis andke teada, võin vahetada uue 2140 süsteemi vastu või 82.a el süsteemi vastu.

Homme tegutsemine jätkub
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Kasutaja avatar
mossejumal
Postitusi: 620
Liitunud: 10 Okt 2009 10:38

Re: AZLK 408 1966 ja 412 1969, iž 4121990, AZLK 2140 SL rand

Postitus Postitas mossejumal »

sul gaasihoovastikul karpa juures vedru on,mis tõmbab gaasi automaatselt tagasi kui gaasi maha võtad
Vasta