2140 rõhk karteris
Postitatud: 19 Apr 2020 18:28
Mossel tuvastasin rõhu karteris, sõidust tulles tuleb ka paremalt rattakoopast sinakat suitsu tuulutuse voolikust. Tuulutus on viidud jämedama voolikuga õli kogumis anumasse ja sealt edasi peenem voolik rattakoopasse. Panin mootori käima, keerasin õlikorgi maha, sealt tuleb kergelt sinakat ja bensiini lõhnalist auru, pööretel tundub, et surve väheneb. Sama on näha ka õlikogumisanumast, pöördeid andes hetkeks paisub, seejärel võtab oma algse kuju tagasi.
Järgmisena mõõtsin silindrite surved nii, et kõik küünlad maas, bensiinipumbast voolik lahti, tooreklapp lahti ja gaas põhjas ning sooja mootoriga.
1. Silinder 10bar
2. Silinder 8.5bar
3. Silinder 8 bar
4. Silinder 8bar
Seejärel tegin uue mõõtmise, lisades ennem igasse silindrisse süstlaga 2-3 ml mootoriõli.
1. Silinder 11.5bar
2. Silinder 9.5bar
3. Silinder 9.5 bar
4. Silinder 9.bar
Mõõtmise tulemusel võiks arvata, et ühe konkreetse silindriga miskit juhtunud pole. Raamat ütleb, et mootor vajab kapitaalremonti, kui mõne silindri surve alla 7 bar-i. Tekib küsimus kas siiis see 7 bar- on juba nii kohvi, kui minul veel 8bar surved tekitavad karterisse päris korraliku rõhu ja 8 bar kompressiooni juures ongi kolvirõngad juba niivõrd kulunud?
Küünlad olid küll minu silmis liiga valged, mis viitab liiga lahjale segule, kuid kuna õli lisades oli kompressioon kõrgem, siis võiks klappide põlemise välistada? Küünlad mingisugused Denso valikust ning nende sobivusest mossele pole kindel.
Mõõtsin manomeetriga ka õlirõhu, mis oli tühikäigul 1.5-2bar, 3000rpm 5 bar.
Kuna mossedest ja vanadest karpa pillidest suurt midagi ei tea, siis kas antud mootor juba niivõrd kulunud, et peaks remondi ette võtma ning kui suur peaks olema kompressioon nö heas korras mootoris ja kui suur surve karteris on veel normaalne? (Karteri tuulutusele käe ette surudes õlivarrast pesast välja ei löö, ega kork maha keerates õlipritsmeid välja ei löö, ainult konkreetselt tuntav tuul ning sinakas aur).
Lisan pildi ka küünlast, millised nad olid.
https://drive.google.com/file/d/1Do5dxU ... Iht3s/view
Järgmisena mõõtsin silindrite surved nii, et kõik küünlad maas, bensiinipumbast voolik lahti, tooreklapp lahti ja gaas põhjas ning sooja mootoriga.
1. Silinder 10bar
2. Silinder 8.5bar
3. Silinder 8 bar
4. Silinder 8bar
Seejärel tegin uue mõõtmise, lisades ennem igasse silindrisse süstlaga 2-3 ml mootoriõli.
1. Silinder 11.5bar
2. Silinder 9.5bar
3. Silinder 9.5 bar
4. Silinder 9.bar
Mõõtmise tulemusel võiks arvata, et ühe konkreetse silindriga miskit juhtunud pole. Raamat ütleb, et mootor vajab kapitaalremonti, kui mõne silindri surve alla 7 bar-i. Tekib küsimus kas siiis see 7 bar- on juba nii kohvi, kui minul veel 8bar surved tekitavad karterisse päris korraliku rõhu ja 8 bar kompressiooni juures ongi kolvirõngad juba niivõrd kulunud?
Küünlad olid küll minu silmis liiga valged, mis viitab liiga lahjale segule, kuid kuna õli lisades oli kompressioon kõrgem, siis võiks klappide põlemise välistada? Küünlad mingisugused Denso valikust ning nende sobivusest mossele pole kindel.
Mõõtsin manomeetriga ka õlirõhu, mis oli tühikäigul 1.5-2bar, 3000rpm 5 bar.
Kuna mossedest ja vanadest karpa pillidest suurt midagi ei tea, siis kas antud mootor juba niivõrd kulunud, et peaks remondi ette võtma ning kui suur peaks olema kompressioon nö heas korras mootoris ja kui suur surve karteris on veel normaalne? (Karteri tuulutusele käe ette surudes õlivarrast pesast välja ei löö, ega kork maha keerates õlipritsmeid välja ei löö, ainult konkreetselt tuntav tuul ning sinakas aur).
Lisan pildi ka küünlast, millised nad olid.
https://drive.google.com/file/d/1Do5dxU ... Iht3s/view