IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
13piisab
Postitusi: 91
Liitunud: 13 Okt 2013 09:11
Telefon: 5226961
Asukoht: Saku-Laagri-Tallinn

Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Postitus Postitas 13piisab »

Su töö ees jätkuvalt müts maha! St kena plekitöö, kenad keevitused. Samas jätkuvalt on mul kahju, et Sa nii tõsiseks ja kvaliteetselt teostatavaks projektiks haruldasemat masinat ei võtnud. St mõned aastakümned varasemat :)
Paar soovitust:
- kandvate osade lõiked tee diagonaalsed. Et liitekeevitus hajuks pikemale jupile
- mitmekihilistele plekkidele (st vedrukinnitus-poolraam) lase kihtide vahele nt zn-krunti. On vist ka mingid "keevituskrundid", aga ma pole kasutanud. Annab mõningase lisakaitse, on spray-pudelis mugav kasutada, ei sega keevitamisel ja elab keevituskuuma suht hästi üle.

aga see on teooria - praktikas ma nt oma põlve otsas nii ilusasti plekki ei vääna, kui Sa. Kui saladus ei ole, siis mis tööriistu kasutad?
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid :)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Su töö ees jätkuvalt müts maha! St kena plekitöö, kenad keevitused. Samas jätkuvalt on mul kahju, et Sa nii tõsiseks ja kvaliteetselt teostatavaks projektiks haruldasemat masinat ei võtnud. St mõned aastakümned varasemat :)
Sellised sõnad kindlasti motiveerivad projektiga jätkamist, tänan! See mosse lihtsalt sattus mulle kätte iseenesest, muidu ehk oleksingi midagi haruldasemat ette võtnud.
kandvate osade lõiked tee diagonaalsed. Et liitekeevitus hajuks pikemale jupile
See on hea idee muidu, aga kuna ma kasutan 2mm plekki poolraamide jaoks, siis ei tohiks probleemi olla. Lisaks on erinevad poolraami tükkide keevitused mul nihkes, et keevis päris risti läbi ei oleks.
mitmekihilistele plekkidele (st vedrukinnitus-poolraam) lase kihtide vahele nt zn-krunti.
Olin suht omas mullis ja ei tulnud pähe, et sinna vahele seda lasta. :D Õnneks olid mõlemad pinnad roostest puhtad, loodan, et see ei hakka probleeme tekitama
Kui saladus ei ole, siis mis tööriistu kasutad?
Mul on see kõige odavam vändaga sikemasin ja kõige odavam venitus/kahandusmasin. Selle kombinatsiooniga saab juba väga palju asju teha, vaja lihtsalt veidi loovust ja kastist välja mõtlemist. Painutuspinki kunagi hakkasin ehitama, aga seisavad siiamaani jupid kusagil kanalis. :lol Painutuste tegemiseks vana hea pruss, eri suuruse ja kujuga klotsid, pitskruvid ja puuhaamer.
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 289
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Postitus Postitas Martin2140 »

13piisab kirjutas: - mitmekihilistele plekkidele (st vedrukinnitus-poolraam) lase kihtide vahele nt zn-krunti.
Mis asja originaalis mokitsal keevisliidetel kasutati. 2140 vanema tüübil on osades kohtades rooste aeglustamiseks kasutatud mingit kuldset metalli. Ise pakuks et messing aga keegi järsku omab reaalset infot?
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Postitus Postitas irukas »

Martin2140 kirjutas:
13piisab kirjutas: - mitmekihilistele plekkidele (st vedrukinnitus-poolraam) lase kihtide vahele nt zn-krunti.
Mis asja originaalis mokitsal keevisliidetel kasutati. 2140 vanema tüübil on osades kohtades rooste aeglustamiseks kasutatud mingit kuldset metalli. Ise pakuks et messing aga keegi järsku omab reaalset infot?
Tegemist on vasega, kasutati tehases kereplekkide hoidmiseks, proovimiseks, sobitamiseks.
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 289
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Postitus Postitas Martin2140 »

irukas kirjutas:
Martin2140 kirjutas:
13piisab kirjutas: - mitmekihilistele plekkidele (st vedrukinnitus-poolraam) lase kihtide vahele nt zn-krunti.
Mis asja originaalis mokitsal keevisliidetel kasutati. 2140 vanema tüübil on osades kohtades rooste aeglustamiseks kasutatud mingit kuldset metalli. Ise pakuks et messing aga keegi järsku omab reaalset infot?
Tegemist on vasega, kasutati tehases kereplekkide hoidmiseks, proovimiseks, sobitamiseks.
vask you ikka punakas pruuni värvi. see mis mina olen näind on ikka kuldset toon
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

vask you ikka punakas pruuni värvi. see mis mina olen näind on ikka kuldset toon
Ma arvan, et see on see pronks vask joodis, inglise keeles "silicon bronze" Teda on olemas nii traadina(mig jootmine) kui ka elektroodina(tig jootmine). Kindlasti on muid võimalusi selle jootmiseks. Parandage, kui eksin
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Ahoi!

Vabadel päevadel sattusin jälle garaaži ning jätkasin, kust pooleli jäin. Ehitasin läbilöögipuksi kohale poolraami tagasi ja jäin seda tagumist otsa vaatama - kui kannatab, äkki saan selle poolraami tagumise otsa isegi alles jätta. :rokib

Pilt

Proovisin ainult kahandajaga sisemist koobast teha, sain pool valmis ja näeb ilus välja ka, kuid see vaev ja kulutatud aeg on kolossaalne. Tuunisin kahandusmasinat ka, et võimalikult sügavale ulatuda, aga ikkagi terve kurvi tegemiseks piisavalt sügavale ei saa. Piltidelt näeb hullult mõlkis ja ebaühtlane välja, reaalsuses pole üldse nii hull :D

Pilt
Pilt
Pilt

Ei viitsinud rohkem niimoodi tõmmelda ja naasin vanade töövõtete juurde. :lol :lol
Lõikasin alumise tüki valmis ja panin enam-vähem klappima, kulutan sel viisil 2x vähem aega. Aeg sai otsa ja lõpuni ei jõudnud, aga emotsioon jäi hea eilsest päevast.

Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Sain koopa valmis ja tulemusega jäin väga rahule
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Midagi hakkab juba looma
Pilt

Lõpetuseks lõikasin tagumise tiiva ja tagapaneeli küljest, et kahjusid hinnata ja vaadata, kuidas asjad klappima hakkavad. Kui kellelgi on juhuslikult üle vanatüübi tagapaneel, siis oleksin selle nõus vahetama uuetüübi paneeli või raha vastu :D
Pilt
Pilt
Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Jõudsin vabadel päevadel paar plekki valmis, jäin ise väga rahule tulemusega :D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Kuna keevitustraat sai otsa ja gaas ka kohe-kohe lõppemas, jääb vähemalt sügise saabumiseni kombi seisma. Hetkel jäi sinnamaale, kus nurk on krunditud ja külge keevitatud.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Vasta