MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Ütleme,et kaks kolbi on kas kinni või tulevad vaid poolenisti välja,kuna stendis ei anna pidurite minimaalset väärtust välja. Kõvema pidurdamisega pole probleemi ka lahenenud. Pigem tuleb korra vaadata supporti enda otsa ja ta maha kruvida. Samuti on vasakpoolsel supportil üks pidurivoolik poolpidune. Ei taha uskuda,et see pidurivoolik väga miskit mõjutab seal aga kuna see pool on vaja nagu nii õhutada hiljem. Siis tuleb ka supporti siseelu veidi uurida.

Vana antenn lagunes täna lõplikult ära ja asendus antenn ei toimi. Kõige parem oleks pikk fiiber antenn aga no see sobiks pigem sedaan kerega autole kui kastikale.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas stern100 »

MAZ kirjutas:Ütleme,et kaks kolbi on kas kinni või tulevad vaid poolenisti välja,kuna stendis ei anna pidurite minimaalset väärtust välja. Kõvema pidurdamisega pole probleemi ka lahenenud. Pigem tuleb korra vaadata supporti enda otsa ja ta maha kruvida. Samuti on vasakpoolsel supportil üks pidurivoolik poolpidune. Ei taha uskuda,et see pidurivoolik väga miskit mõjutab seal aga kuna see pool on vaja nagu nii õhutada hiljem. Siis tuleb ka supporti siseelu veidi uurida.

Vana antenn lagunes täna lõplikult ära ja asendus antenn ei toimi. Kõige parem oleks pikk fiiber antenn aga no see sobiks pigem sedaan kerega autole kui kastikale.
Kui kolvid kasvõi natuke liiguvad(edasi tagasi), siis tee ikka ennem lammutamist nn maššaasi. Äkki aitab.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 120 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Ma loodan ka,et sellest piisab, kui oleks vedeliku kadu või pidur peale jääks oleks asi hullem. Võimali,et õhk on ka vahel aga siis tekib kohe küsimus,et kust siis õhk sinna on saanud.

Paistab,et Augusti kuus seisab ees mul tõsisem töötegemine,kuna asju koguneb järjest,mis tuleb ära teha.
Ise enesest saab sügiseks 1000km täis sõidetud aga lagunemist tuleb ikka ette. Oskan öelda,et mõni varasem poolik lahendus lihtsalt ei taha toimida ja kuna teed,millel sõidan on paras porno. Siis pole imestada,et masin väsib ja laguneb selletõttu. Minu õnneks pole kere ja mootoriga,miskit juhtunud seega hea seegi.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas moskiito »

eks ta jah, mosse puhul tuleb paraku minna ikakgi sama teed mis teiste masinatega, alati maksimum, mitte "ehk võibolla veab välja" töid sooritada.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Täna said moskvichile soetatud korralikud esiamordid ja uuritud ka paari probleemi auto juures.

Esmalt roolikarbi puhul aitab ainult remont, käisin kohaliku asjatundja juures ja tema arvates ei ole selle karbiga enam pikka pidu. Ilmselt lasen ühe vana karbi korda teha, tollel on probleemiks ühe koha peal kinni poomine.
Seega paratamatu investeering tulevikku aga kui vaja tuleb ära teha. :beer

Teine asi on antenn. Antenni juhe ise on nõnda emane,et see ei anna ühendust raadiosse ja ongi kogu lugu.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Vahepeal ei ole,miskit toiminud peale selle,et kallasin 1 liiter õli juurde. Kuna õlivanni tihend on kutu ja sealt tuleb õli välja. Loodan,et jõuan paar ladu veel läbi käija ja mõned olulisemad osad kätte saada. Kuna ei taha ka sellise olukorra tekkimist,kus jäävad asjad viimasele minutile.

Suuremat lagunemist pole enam olnud v.a antenni juhe on liiga "emane" ja ei anna ühendust. Selgus,et mingi omavalmistatud käkk ja see ei saagi toimida :kill , kuna valsti kokku ehitatud.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Sai mainitud,et pidurid ühelt poolt ei pidurda ning vahepeal kippus vaakuvõimendi ka kahtlaselt käituma.
Ei saa öelda,et oleksin 100% asja seljatanud aga leidsin ühe nõrga lüli,mille kaela saab mõned anomaaliad ajada.
Nimelt oli hapuks läinud vaakumvõimu stutsi ümbruse tihend. Stuts käis väga kergelt sisse -välja ja seisis seal üsna lõdvalt kinni. Panin uue tihendi ning tundub,et mitu asja said kohe korda. Esimene vasakpoolne ketas on haljas nagu ka parempoolne. Ning pidurid rakenduvad juba kerge vajutamisega.

Külge said kruvitud ka ümmargused udulaternad(pilt tuleb veidi hiljem) ja tänu kasutajale Kapten sain ka uksepiiraja, mis kõrvalistuja poolsel uksel puru läks. :beer

Antenni osas on vaja siiski Zigulii antenni või pikka lääne oma, mis oleks komplektne. AZLK 412/2140 vanamalli antenn võtab vaid lühi ja pikklainet kuid FM ei mängi. Poolepidused ja kasutuskõlbmatud antennid,mis tööle ei hakka lähevad vanarauaks.

Ning lõpetuseks sai käidud 29.juuni ühel kokkutulekul(pole autohobiga seotud) ja tuttaval õnnestus mind jäädvustada oma fotoaparaadiga. Mosseklubi autodest olin minu oma seal ainuke, kuid kahte ladaklubi autot nägin seal ka. :beer
Pilt

Lähi ajal tuleb uus pilte,loodetavasti. :auto
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Tuleb tõdeda,et ütlus,mis s..tasti see uusti peab paika, ikka ja jälle.
Alustasin hommikul sellega,et voolik ,mille ma kapotiall asendasin mitte väga ammu.Otsustas lõhki minna ja kõik kohad olid bensiini täis tänu sellele. Ei saa aru,kuidas see voolik nii kähku läbi läks aga tundub,et tuleb uus rull voolikut osta. Pole võimatu,et see,mis kindalaekas vedeles oli ka miski poolpidune ja otsustas nüüd lõplikult otsad anda.
Õnneks,seekord miskit ei juhtunud ja sain kohe aru,et asi polnud õige,sest mootor puterdas ja kütusehais käis üle pea.
Kojamehed taaskord tõestasid end,kui kasutuskõlbmatud tugeva vihma käes. Probleeme on mitu, esmalt juba varred on viltu ja kummid ei ole ka need,mis peaksid olema.
Ning,et panna punkt hädadele siis viimased kaks päeva on sõidu ajal auto hakanud pidevalt n.ö "jõnksutama".
Algul kahtlustasin veelompisid,millest sai üsna suurel kiirusel läbi kihutatud aga peale korra filtrit vaadates oli pilt selge:
Pilt
Selline sodi ees,et no ime,et üldse sealt mingi kütus veel läbi imbub. Ja oli see vist alles 2 kuud tagasi kui ma filtrit vahetasin. Kogu see sodi on tulnud Elva erinevatest tanklatest. Seega veidi mõtteainet rahvale,selles osas,et mis juhtub kui see sõnnik läbi karburaatori või pritse käib.
Enne kui keegi tuleb jutuga siia teemasse,et mul on paak laus roostes siis võin öelda,et see aasta olen selle paagi juba kord puhtaks kurnanud ja paagi sisu uurinud. Ei paagist see sõnnik ei tule filtrisse, pigem tuleb uurida tanklaketti mahuteid,kus on aastaid tegemata sisepesu.

Ja nüüd helgemalt poolelt.
Üle pika aja saan pilte lisada,sest on olemas vajalik tööriist,milleta ei ole võimalik enam miskit teha.
Nagu eelpool sai räägitud sai ette pandud udulaternad, pildil on näha,et üks udulaternatest on viltu.
Põhjus on selles,et üks kinnitus on puudulik. Seega on nad veidi viltu ka.
Pilt
Elektrisüsteemi ühendamine tuleb palju hiljem, kuna reaalseid vaja läheb neid ilmselt väga harva.
Pilt
Kuna autole on igasugu lisasid tekkinud,siis ristis tuttav selle "juudi jõulupuuks". Mõnes mõttes on tal ka õigus....
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Vahepeal oli olukord,kus tööriistad kippusid autos ringi lendama ja laiali minema. Mõtlesin,et mis teha, tüütu probleemi vastu. Ei ole meeldiv istme alt otsida tööriista ja siis kui midagi kätte juhtub, ikka vale asja saada.
Kõik kotti visata või miski nutsaku sisse keerata pole lahendus.
Juhtusin vanaraua kokkuostus, ringi kolama ja nägin just vajalikku metall kasti ja ostsin selle ära.
Pilt
Ning sisu täitsin tööriistadega,mis nüüd on kõik ühes kindlas kohas.
Pilt
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Tuleb tõdeda,et sõbral on olnud taaskord tuline õigus. Nii kui autoga hakata kola vedama muudub see varsti ise ka parajaks sõnniku akumuleerijaks. Olles täna autole teinud koristuse ringi veendusin,et varsti on vaja kast seest uuesti värvida. Lisaks auto enda värviga on ka see jama,et laiguline nagu miski koer. Aga see viimane teema on alles 2013.a küsimus, kõige rohkem. Kui üldse mitte koristada siis oleks olukord veel hullem ilmselt aga samamoodi võib iga autoga juhtuda,mida kasutatakse igapäevaste asjade ajamiseks. Ilmselt tuleb pühapäeva autoks miski teine mosu võtta, kuna taaskord tekkis probleem rahva ära mahutaisega autosse. Moskvich 408ga on aga nii krt palju tööd,et ei oska isegi kusgailt otsast alustada.

Ühel hommikul enam auto hästi käima ei läinud. Võtsin küünlad maha peale sõitu ja selgus,et silindri nr.3 küünal ei ole enam korralikult töötanud. Täna siis ostsin uue küünla ja probleem lahenes ära. Algul proovisin ka teist piipu,et veenduda,et selles viga pole aga siiski osutus küünal omadega õhtul olevaks.
Pilt
Üks kohalik komisjoni kaupluse müüa küsis,et miks ma veneküünlaid ei kasuta? Kahjuks kurbade kogemuste tõttu ja enda mugavuse mõttes ei ostaks ma neid tänapäevaseid veneküünlaid ka siis kui nende tüki hind oleks 0.10 senti tükk. Praaki on lihtsalt palju ja töökindlus on veel viletsam kui vanadel USSR küünaldel.

Ning lõpetuseks tahaks öelda paar sõna eesti liikluskultuuri(loe: kultuurituse) kohta.
Eile oleks üks SAABi omanik mulle lihtsalt sõidu ajal külge sisse tagurdanud,kuna harjumusest ilmselt arvas,et peateel keegi ei liigu. Tingituna hõredast liiklusest. Õnnetuse suutsin vältida kiire vasakpöördega puudu jäi 20 cm,et oleks SAAB oma tagastange puru sõitnud minu auto sisse. Kahju kahjuks aga ikkagi, harjumuspärane käitumine võib tekitada liiklusohtlikke olukordi.
Ning täna võttes 90 kraadist vasakkurvi tuli mulle kihutades vastu Mazda 929,mile kiirus oli ilmselt tublisti üle 60 km/h,sest auto pidi tugevalt pidureid panema, see oli juba vähe hullem asi,sest kiirused olid suuremad ja Mazda juht sõitis sisuliselt vastassuuna vööndis (ilmselt joobes??). Ma pidin sisuliselt vastu tuletõrje hüdranti sõitma,et saada Mazdast mööda. Kuna mul kirus oli üsna väike nii 20 km/h või enam,siis sain teepeenrale sõites,külg ja/või laupkokkupõrget vältida.
Ütlen ausalt,et sellised napikad mulle ei meeldi kohe mitte aga,mis sa teed selle vastu! Tänast ja eilset tagasi vaadates,meenutan hea sõnaga oma esimest liiklusõpetajat,kes küll sõimas mind nii kuidas sai aga nüüd võin öelda,et tema sõimamine läks seekord asjaette.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Vasta