1. leht 1-st

Probleem seoses geneka vahetusega...

Postitatud: 31 Mai 2011 01:30
Postitas spitfire
Tervist, kallid seltsimehed!

Kuna minu tagasihoidlik ajutarkus nii kõrgele ei küündi, otsustasin teid kui kogenumaid ning erudeeritumaid seltsimehi oma murega tülitada, loodan et teil jagub tegemiste-toimetuste kõrvalt väheke aega hetkeks teemasse süübida.
Tekkis mul täna järgnev probleem:
Vahetasin rõõmsalt oma 412-nel genekat, sain vana eemaldatud ning sõbra käest saadud uhiuue geneka paigale asetatud ja asusin kinnituspolte kinni keerama. Jõudes järjekorraga pingutuspoldi kinnitamise juurde, avastasin, et pinguti kinnitus geneka küljes on mitu cm mootori poole erinevalt vanast genekast. Oma suures remondituhinas ei taibanud ma neid enne üks-ühele kõrvuti võrrelda, vaid piirdusin üldise visuaalse vaatlusega, mis kinnitas, et täpselt samasugused Mosse genekad nagu ikka...

Kas tõesti on Mossel muus osas üks-ühele kattuvatel genekatel erinevad kinnitused?
Kas 412-ne ja 2140-ne genekatel on erinevas kohas pingutuspoldi kinnitus?

Ootan pikisilmi teie kommentaare, nõuandeid ning ettepanekuid!

Tervitustega,
Karel

Re: Probleem seoses geneka vahetusega...

Postitatud: 31 Mai 2011 06:41
Postitas moskiito
asi on nimelt selles et venemaa toodang sobib igale masinale, arvatavasti see genekas mis sina said, on mõne teise toodangu oma tegelt (GAZ, ZIL, UAZ jne.) Mossele see läheb ka peale, voolu pinge ja kõik muu selline klappib, ainult kinnituse pead ringi tegema või improviseerima. Pead ainult jälgima et rihmarattas oleks samal liinil nii veepumba kui hooratta rihmarattastega. Kui ei saa paika, on teinekord abiks olnud rihmaratta vahetus. võttad vana külest ära, paned uuele külge. Kui see ka ei aita, pead hakkama kinnitus klambreid väänama, sedasi et oleks ühel liinil. muidu hakkab: 1. rihma sööma, 2. maha viskama.

edu

Re: Probleem seoses geneka vahetusega...

Postitatud: 31 Mai 2011 13:09
Postitas spitfire
hmmm, usun et sul täitsa õigus! Rihmaratta ja kiilu seibid võtsin vanalt, sest uuel neid kaasas ei olnud, sobisid ideaalselt ning rihm jäi ka kenasti ühele joonele. Katsun täna võrdlevad pildid teha ja üles panna, äkki oskab keegi öelda mis masina genekaga tegu, leian äkki kellegi kes soovib uue ... geneka uue Mosse geneka vastu vahetada :)

Re: Probleem seoses geneka vahetusega...

Postitatud: 31 Mai 2011 13:12
Postitas marko
spitfire kirjutas:hmmm, usun et sul täitsa õigus! Rihmaratta ja kiilu seibid võtsin vanalt, sest uuel neid kaasas ei olnud, sobisid ideaalselt ning rihm jäi ka kenasti ühele joonele. Katsun täna võrdlevad pildid teha ja üles panna, äkki oskab keegi öelda mis masina genekaga tegu, leian äkki kellegi kes soovib uue ... geneka uue Mosse geneka vastu vahetada :)

Võib olla ka,et tegu lada genekaga,mulle sattus ka ükskord selline ette millel pingutuskoht vales kohas ja ma lihtsalt vahetasin selle geneka korpuse osa vanaga ära.

Re: Probleem seoses geneka vahetusega...

Postitatud: 01 Juun 2011 09:24
Postitas hannes24
gaz 53 genekas oli ka sarnane väliselt aga see pingutamine oli teismoodi, korpuse vahetusega peaks kõik sobima.

Re: Probleem seoses geneka vahetusega...

Postitatud: 02 Juun 2011 00:11
Postitas spitfire
täitsa õige jutt!!! :) jõudsin ka ise eile pika uurimise ja googeldamisega sinnamaani, et see uus genekas ongi GAZ 53 oma :P
mõtlesin korpuse esimese osa vahetuse peale, aga nagu öeldakse: Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähemal! Üks hea kamraad avastas endal riiulil kasti sees uhiuue Mosse geneka peidus olevat ja loovutas selle mulle :)
Ühesõnaga homme installeerima ja loodan, et lõpuks probleem lahendatud!

Suured-suured tänud kõigile, kes head nõu ning õpetusi jagasid. Minu tagasihoidlikud teadmised on jälle hulgaliselt täiendust saanud! :)

Tänud veelkord!