1. leht 1-st

Töömahu suurendamine

Postitatud: 17 Juul 2010 23:12
Postitas hard0
Avastasin, et russid on teinud 2141-le mootoreid UZAM-3317 1,7 l (M-214122), UZAM-3313 1,8 l (M-214123).
Eeldades mootori mudelinumbrit ja venelaste laiskust midagi täiesti uut teha, arvan et need on UZAM-331 mootorid suuremate hülsside-kolbidega(muidugi jääb alati võimalus ka stroker ehitada).
Siit ka küsimus - on mul selles osas õigus ning kas neid hülsse/kolbe saab panna suurema vaevata ka näiteks UZAM-412 mootorisse? Samuti äkki nad panid nendele mootoritele veidi asisemad klapid(õhupuuduse pärast)?

Re: Töömahu suurendamine

Postitatud: 18 Juul 2010 11:56
Postitas via
Suuremad töömahud saadi pikema kolvikäiguga (75 ja 80mm vändad) ning suurema silindri läbimõõduga (85 ja 88 kolvid). Kokku oli variante päris palju (käik/diam): 1,6l 75/82, 1,7l 75/85, 1,8l 80/85, 2.0l 80/88 Kahjuks oli suurematel läbimõõtudel plokis hülsi alumine kinnitus jämedam, jne., samuti teistsugune kaas, kolvid, kolvisõrm jämedam, jne, jne...
Mootoritehas (Ufaa) lõpetas mosse mootorite tegemise u 2004... nii et kõik on juba pigem ajalugu :(

Re: Töömahu suurendamine

Postitatud: 18 Juul 2010 12:22
Postitas SanderV
heh... 2.0 tahaks kyll mossele vahele saada :D

Re: Töömahu suurendamine

Postitatud: 18 Juul 2010 17:34
Postitas svenson01
üks kiirendusautode tegija rääkis et mossele pidi bmw 1,6 v 1,8 peale istuma ..tema arvates isegi bmw ja mosse plokikaan pidavat istuma..
projekti järgi oli vist lubatud panna 40% võimsam mootor (kubatuurist käib jutt)ja bmw mootorit pannes pidi vist ise karteripõhja uue tegema vms..täpsemalt ei uurinud..aga eks see võimsam mootor tekitab huvi aga siis on originaalsus kadunud

Re: Töömahu suurendamine

Postitatud: 18 Juul 2010 22:20
Postitas viirusboy
üks kiirendusautode tegija rääkis et mossele pidi bmw 1,6 v 1,8 peale istuma ..tema arvates isegi bmw ja mosse plokikaan pidavat istuma..
projekti järgi oli vist lubatud panna 40% võimsam mootor (kubatuurist käib jutt)ja bmw mootorit pannes pidi vist ise karteripõhja uue tegema vms..täpsemalt ei uurinud..aga eks see võimsam mootor tekitab huvi aga siis on originaalsus kadunud
Mul oli kunagi BMW 318 aastast 83. Samal ajal seisis ka üks mosse vana vrakk, mis oli läbi roostetanud ja ootas vanarauda viimist. Siis sai tehtud katse, kui 1:1 läheb BMW mootor mossele peale. Tuli välja et päris nii 1:1 ikka ei lähe. 1. asi, mis jalgu jäi, oligi karteri põhi. Mossel on tehtud karter nii, et ta jääks sillatala taha, bemmi mootoriga jääb karter seega tala peale.. Ja on ka teisi asju, mis tuleb ümber ehitada, niiet lihtsalt mootorite vahetusega asi ei piirdu..

Re: Töömahu suurendamine

Postitatud: 18 Juul 2010 23:32
Postitas hard0
Seda bemarimootori kui ka volga/gaz-53 hülsside teemat on päris palju netis lahatud - ei pidavat kummastki lihtsa vaevaga asja saama(ühega on karteriprobleem ning teisega jääb mootor suurtel pööretel õhupuudusse + ilge jamamine ehitamise juures), mis muidugi ei tähenda et see võimalik pole - lihtsalt mõttetult palju jamamist.

Re: Töömahu suurendamine

Postitatud: 19 Juul 2010 10:22
Postitas via
via kirjutas:Suuremad töömahud saadi pikema kolvikäiguga (75 ja 80mm vändad) ning suurema silindri läbimõõduga (85 ja 88 kolvid). Kokku oli variante päris palju (käik/diam): 1,6l 75/82, 1,7l 75/85, 1,8l 80/85, 2.0l 80/88 Kahjuks oli suurematel läbimõõtudel plokis hülsi alumine kinnitus jämedam, jne., samuti teistsugune kaas, kolvid, kolvisõrm jämedam, jne, jne...
Mootoritehas (Ufaa) lõpetas mosse mootorite tegemise u 2004... nii et kõik on juba pigem ajalugu :(
Pean siin enda öeldut selles suhtes korrigeerima, et üleminekums 85mm silindri läbimõõdule on olemas ka spetsiaalsed nn upgrade komplektid kus hülsside alumise pesa läbimõõt jäetud 89mm (1,7-1,8 mootoritel on tehase plokis muidu see 92mm) ja kus üleminekuks väntvõll ja kolvid.
Kui kasutada originaal 1,7-1,8 mootorite 85mm hülsse (alumine ist 92mm), siis annab ilmselt neid treida alt 89mm peale, et panna 1,5l plokki. Vaja on aga ikkagi väntvõlli, kolbe, jne...
Kaane võib jätta 1,5 liitri oma, aga tuleb arvestada, et see hakkab mootorit "pooma" kuna >1,7 mootoritel on sisselaskeklapp suurem...

Vaata nt:http://vl.motolodka.ru/personal/kir/moskvich.htm

2000 aasta paiku (!), kui selliseid erinevaid ülemineku komplekte veel(?) tehti (selgitus näiteks toodud veebiaadressil), olid hinnad (rublades):
Обозначение набора
Цена, руб.
РД 412-0236-10 3168
РД 412-0236-20 2280
РД 412-0236-40 3240
РД 331-0237 3192
РД 331-0237-10 2580
РД 331-0237-40 3252
РД 331-0238 3288
РД 331-0238-10 2760
РД 331-0238-20 6048
РД 331-0238-30 5520
РД 331-0238-40 6120
РД 331-0238-50 3360