SanderV kirjutas:minu mosu läheb kuskil 5 kildiga 80ni mootor, 90 peale ja segu max lahjaks, soojendab üsna kiiresti mootori üles
Elektriline ventilaator on üks võimalus aga millise auto oma oleks kõige otstarbekam kasutada? Ilmselt peaks elektriline ventilaator olema siis sisselülitatav temperatuuri anduri baasil nii nagu see on VAZ 2103l?
Korras termostaadi ja jahutussüsteemiga on 5km maha sõitmisega 80 hästi saavutatav. Aga lahjat küttesegu ma siiski ei pooldaks. Nii mõnigi mees on oma mootorist selle lahja segu tõttu lahti saanud (loe: ära põlenud klapid,lõhkised klapipesad, kolvile sisse sulanud augud). Ma ei tea ,kas põhjus on olnud solk kütuses või deforseeritud mootoris. Aga mina enda autol hoian segu pigem hoian natuke rikkamana kui lahjemana.
Siksil on terve see möll metallraamiga, mis teeb selle heaks, et see sinna ette töödelda, saab kinnitusi kevitada jms. Samas on veel üks probleem, kuskile pole seda andurit panna mis ventika tööle paneb.
Kõike on võimalik teha ringi. Venemaa foorumites sirvides,leiab sealt igasugu ideesid elektri ventilaatori jaoks. Paistab,et venemaal on palju enam moes lääne auto plastmassist alusel ventilaator,kui lada oma.
Alati leidub üks nõrk lüli süsteemis,mis kõik ära rikub. Saagas siduri peapump sai kokku korjatud mitu vana ajamit ja mansettid,et ära remontida praegune. Huvitaval kombel on sellel ajamil isegi maha märgitud, vedeliku normaal nivoo. Teistel ajamitel pole ma varem seda näinud.
Võtsin siis vaevaks mitmest ühe tegemise ja hea,et algne ajam ka alles oli ja kest veel kasutatav. Teistel ajamitel olid nii mõningadki asjad erinevad. Kuid mingil põhjusel läksid esimesed sisse paigaldatud mansettid õhtule, ehk olid nad BSK vedeliku jaoks mõeldud? Mine võta kinni igatahes Neva sees vajusid nad laiali nagu vahtkumm. Muretsesin siis kähku uued ja panin asjad uuesti kokku. Aga külge panna veel ei julgenud seda ajamit. Jätsin ta esialgu kruustangide vahele seisma ja kui vedeliku kadu ei teki rohkem ning muid ebanormaalsusi ei esine. Siis võib ta külge kruvida. Alati on võimalus,et tehtud töö läks aiataha.
Samas vahemärkusena, täna oli tarvis tallinnast ühe kolleegiga ühendust võtta ja selgus,et tal on uusi tehase siduriajameid piisavas koguses. Oleks seda ennem teadnud oleksin võinud selle remondi jama vahele jätta.
Paistab,et nüüd saab jälle autoga inimese moodi sõita. Mootor läheb soojaks nagu vaja ning salong on ka soe.
Ainult tuul puhub uste vahelt sisse, sest tihendid on viletsavõitu.
Täna tõi tuttav mulle ühe radiaatori, mida ta avas olema moskvichi oma. Kuid pean tunnistama,et näen säärast radiaatorit päris esimest korda elus. Algul mõtlesin,et järsku on ta, alguseotsa 2141 oma aga alumine kinnitus ei sobi, muust rääkimata.
Ei ole ma ühelgi traktoril sellist radiaatorit näinud, ta on selleks liiga õhuke. Pigem arvan,et mõne statsionaar mootori oma. Kuid millise oma täpsemalt,kes seda öelda oskab?
Täna sai veidi nalja. Nimelt hakkasin sõitma tööle ja peale Elva linna piiri jäi auto lihtsalt seisma. Ja no kui said jälle auto tööle,siis natuke maad said sõita ja oligi kõik. Viga arvasin olevad selles, et ehk puru on jälle filtris. Aga no keera seda filtrit, millisele küljele tahad. Aga kasu asjast ei ole. Kuna kütuse lõppemine ei saanud seekord olla veaks. Mõtlesin,et võtan korra bensiini püüduri välja. Selgus,et mingi sodi oli ees ja see tuli välja urgitseda. Püüduri ümber käiv sõel oli omadega õhtul ning paagi põhjast tuli igasugu sodi toite süsteemi. Sain peale puhastamist vist 3 km sõita ja jälle umbes ja nii käis vist oma 4-5 korda. Lõpuks puhusin suuga läbi vooliku mingi jõleda tropi torustikust välja ning sain koju ära sõita, peale oma kohustuslikku ringkäiku. Aga faktiliselt nii moodi on jama sõita. Vaja on nüüd bensiin välja lasta, paagist tuleb sodi välja saada. Ning valmis tuleb meisterdada või osta uus sõel püüdurile.
Usun,et neil, kes mööda sõitsid kui ma oma autot, tee ääres remontisin. Neile võis see olla paras nali või hea nostalgia hetk, kuna lapsena mäletan ma oli neid lahtiste kapottidega autosid, tee ääres ikka üksjagu.
siin vene tehnika ja lääne tehnikal vahe sisse tulebki, venemaa doodang tõrgub, saad 90% tõenäosusega korda teepeal käepäraste vahenditega, läänetehnika tõrgub, kratsid kukkalt ja ootad puksiiri.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Eks selles osas on moskiitol õigus. Tuttav rääkis, kuidas tema 2005.a Volvol läks tänu sellele roostele,mis tanklast kaasa tuleb, bensiini pump tuksi. Ning, kes omab moodsamat sõidukit võib ettekujutada kui kallis säärane pump on.