mina sain pihta aga tänud pakkumast esialgu üllatab minu liikur samuti aga sellest enda teemas ligemalt.SanderV kirjutas:see lause oli rohkem moskiitole suunatud
MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Pole viga Sander ,vahest tulebki asjale huumoriga läheneda nagu Monty Pythoni lendavas tsirkuses.moskiito kirjutas:mina sain pihta aga tänud pakkumast esialgu üllatab minu liikur samuti aga sellest enda teemas ligemalt.SanderV kirjutas:see lause oli rohkem moskiitole suunatud
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Olgu kriitikutega kuidas on aga teemat jätkan sellegi poolest. Mõnele kodanikule ei meeldinud minu esimesed porikummid. Aga pean tunnistama,et väga raske on sinna midagi paremat panna. Vähemalt oma töö teevad nad ära ja põhja alune on vähem mulda,pori ja tolmu täis kui varem. Samuti kaitsevad nad ka tungikohtasid ees,mis on moskvichite üks nõrkadest kohtadest kerel. Kahjuks on need moodsad logarid on tehtud veidi valesti. Tagumine osa on lühem,kui esimene. Seega ilma täiustamata nad on justkui poolikud.
Uurisin,miks mul mootor enam soojaks ei lähe,kuna kahtlustan termostaadi viga. Võtsin termostaadi korpuse lahti ja eeldasin,et termostaadi on töömees jätnud plokikaane vahetamisega sisse panemata. Aga vana termostaat siiski oli alles.
Otsustasin siis kontrollida üle mõlemad termostaadid. Seda saab teha üsna lihtsalt.
Vaja on veidi sooja vett, hea on kui oleks isegi keev vesi. Kui termostaat on korras siis leige vee (40-50 kraadi juures) ta avaneda ei tohi. Keeva vee puhul (100 kraadi) avaneb termostaat bimetall anduri põhimõttel.
Tegin siis esimese katse ära vana termostaadiga. See avanes juba 40 kraadises leiges vees. Seega puhtalt vanadusest( tehtud 1986.a) see osa on oma aja ausalt ära teeninud.
Uue termostaadi puhul kasutasin nii leiget vett,kui pistsin ta korraks 80 kraadisesse vette. Ja see töötab,ettenähtud vahemikus. Leiges vees ei avane ja avaneb vaid kuumas vees.
Pidurite osas on võtsin kätte lekkiva töösilindri(FENOXi oma) ja viskasin pika kaarega ära prügikasti. Tundub,et see on lausa seest rooste läinud Igatahes imelikku värvi vedelikku sealt välja tuli.
Asemele said uued klotsid ja uus töösilinder ka,mis loodame peab kauem vastu kui see eelmine.
Aga nüüd tuleb klotse veidi lihvida ja raspeldada,et trummel peale läheks,hetkel on võimatu trummlit peale suruda. Kuid ära peaks nüüd kaduma vasaku tagaratta kaasa libisemine. Regulaatori osas on paar ideed,mis tuleb ära katsetada. Hetkel on probleem,et ainus korras regulaator,mis minu käes on omab teistmoodi keermesammuga otsassid ja minul on jälle teistmoodi torude stutsid. Vaja on paar kohta läbi käija ning pisut targemata inimestega konsulteerida.
Ning väike näide palju soppa leidub lõuna eesti teedel. Teistest rattakoobastest tuli enam vähem sama palju sodi välja.
Uurisin,miks mul mootor enam soojaks ei lähe,kuna kahtlustan termostaadi viga. Võtsin termostaadi korpuse lahti ja eeldasin,et termostaadi on töömees jätnud plokikaane vahetamisega sisse panemata. Aga vana termostaat siiski oli alles.
Otsustasin siis kontrollida üle mõlemad termostaadid. Seda saab teha üsna lihtsalt.
Vaja on veidi sooja vett, hea on kui oleks isegi keev vesi. Kui termostaat on korras siis leige vee (40-50 kraadi juures) ta avaneda ei tohi. Keeva vee puhul (100 kraadi) avaneb termostaat bimetall anduri põhimõttel.
Tegin siis esimese katse ära vana termostaadiga. See avanes juba 40 kraadises leiges vees. Seega puhtalt vanadusest( tehtud 1986.a) see osa on oma aja ausalt ära teeninud.
Uue termostaadi puhul kasutasin nii leiget vett,kui pistsin ta korraks 80 kraadisesse vette. Ja see töötab,ettenähtud vahemikus. Leiges vees ei avane ja avaneb vaid kuumas vees.
Pidurite osas on võtsin kätte lekkiva töösilindri(FENOXi oma) ja viskasin pika kaarega ära prügikasti. Tundub,et see on lausa seest rooste läinud Igatahes imelikku värvi vedelikku sealt välja tuli.
Asemele said uued klotsid ja uus töösilinder ka,mis loodame peab kauem vastu kui see eelmine.
Aga nüüd tuleb klotse veidi lihvida ja raspeldada,et trummel peale läheks,hetkel on võimatu trummlit peale suruda. Kuid ära peaks nüüd kaduma vasaku tagaratta kaasa libisemine. Regulaatori osas on paar ideed,mis tuleb ära katsetada. Hetkel on probleem,et ainus korras regulaator,mis minu käes on omab teistmoodi keermesammuga otsassid ja minul on jälle teistmoodi torude stutsid. Vaja on paar kohta läbi käija ning pisut targemata inimestega konsulteerida.
Ning väike näide palju soppa leidub lõuna eesti teedel. Teistest rattakoobastest tuli enam vähem sama palju sodi välja.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Võtsin maha siis siduripeapumba,et uurida,miks siduri mingi hetk lihtsalt enam ei lahuta. Alguses ei paistnud viga miskit. Kuid peale mahavõtmist sai selgeks,et puhtalt vanadusest või vedeliku vahetuse tõttu? Olid mansettid omadega läbi läinud. Mis sa seal tahad peaaegu 30.a on oma töö teinud. Võtsin vastu resoluutse otsuses,et väljavahetamisele lähevad ka vaakumvõimendi ja piduripeapump(+veel mõni osa),kuna need on ka autoga sama vanad osad ja kuigi veel töötavad siis ilmselt kauaks seda rõõmu ei jätku. Kui vaadata,mis kõigi teiste osadega on juhtunud,siis võiks proovida probleemi ennetada.
Siduri peapumba remont pole miskit keerulist aga kuna ma haarasin kastist suvalise ajami selgus võrdluses,et olen võtnud hoopis piduripeapumba ja see ei istu mingi valemiga vana asemele. Põhjus on näha fotol.
Uue ajami sain aga poest ei soovita seda küll ostma minna.
Kuna vahepeal oli mure,et mootor ei taha soojaks minna. Otsustasin proovida ühte vanakooli meeste soovitatud nippi. Nimelt võtsin riiulist ühe vana ventilaatori tiiviku ja lõikasin kaks laba maha.
Kui jahutussüsteem on korras, ringvool olemas ja termostaat pole kinni jäänud. Peaks see oluliselt kiiremini aitama mootoril kiiremini töötemperatuur saavutada. Ülekuumenemise oht võib tekkida aga tiivik jääb külge kuni külmade ilmade möödumiseni. Suveks läheb originaal tagasi külge.
Katsetan selle kahe labaga tiiviku ära ja annan tulemustest teada.
Igaks juhuks kontrollisin üle ka plokikaane kinnitused,kasutades dünamomeetervõtit.
Mõni endine mosse omanik on mulle kurtnud,et tal iga aasta tuli plokikaant pingutada,sest tikkpoldid andsid järele!? Ma proovisin ka seda kaant pingutada aga no kõik mutrid olid kinni,mis kinni. Mingit lisapingutamist ei läinud vaja.
Kasutasin ka võimalust,et kontrollida ära klapivahed ja uurida klapikambri kaane alust õlikorda.
Erinevalt vanast Zigulii õlist oli klampikambri kaane alune võrdlemisi puhas.
Tagasillast lasin välja vana õli ja asendan selle uuega. Vana õli nägi üsna kole välja ning see panigi mind selle õlivahetuse ettevõtma.
Loodetavasti saan järgmine nädal aega tegeleda ka talverehvide küsimusega, kuna 1.detsember enam suverehvidega sõita ei tohi. Olenemata,mis ilmad väljas on.
Siduri peapumba remont pole miskit keerulist aga kuna ma haarasin kastist suvalise ajami selgus võrdluses,et olen võtnud hoopis piduripeapumba ja see ei istu mingi valemiga vana asemele. Põhjus on näha fotol.
Uue ajami sain aga poest ei soovita seda küll ostma minna.
Kuna vahepeal oli mure,et mootor ei taha soojaks minna. Otsustasin proovida ühte vanakooli meeste soovitatud nippi. Nimelt võtsin riiulist ühe vana ventilaatori tiiviku ja lõikasin kaks laba maha.
Kui jahutussüsteem on korras, ringvool olemas ja termostaat pole kinni jäänud. Peaks see oluliselt kiiremini aitama mootoril kiiremini töötemperatuur saavutada. Ülekuumenemise oht võib tekkida aga tiivik jääb külge kuni külmade ilmade möödumiseni. Suveks läheb originaal tagasi külge.
Katsetan selle kahe labaga tiiviku ära ja annan tulemustest teada.
Igaks juhuks kontrollisin üle ka plokikaane kinnitused,kasutades dünamomeetervõtit.
Mõni endine mosse omanik on mulle kurtnud,et tal iga aasta tuli plokikaant pingutada,sest tikkpoldid andsid järele!? Ma proovisin ka seda kaant pingutada aga no kõik mutrid olid kinni,mis kinni. Mingit lisapingutamist ei läinud vaja.
Kasutasin ka võimalust,et kontrollida ära klapivahed ja uurida klapikambri kaane alust õlikorda.
Erinevalt vanast Zigulii õlist oli klampikambri kaane alune võrdlemisi puhas.
Tagasillast lasin välja vana õli ja asendan selle uuega. Vana õli nägi üsna kole välja ning see panigi mind selle õlivahetuse ettevõtma.
Loodetavasti saan järgmine nädal aega tegeleda ka talverehvide küsimusega, kuna 1.detsember enam suverehvidega sõita ei tohi. Olenemata,mis ilmad väljas on.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Kõige targem on paigaldada elektriline ventilaator, sellega hoiab kuni liitri kütust ka kokku ja soojaks läheb ka kohe praktilisel.
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
minu mosu läheb kuskil 5 kildiga 80ni mootor, 90 peale ja segu max lahjaks, soojendab üsna kiiresti mootori üles
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Elektriline ventilaator on üks võimalus aga millise auto oma oleks kõige otstarbekam kasutada? Ilmselt peaks elektriline ventilaator olema siis sisselülitatav temperatuuri anduri baasil nii nagu see on VAZ 2103l?SanderV kirjutas:minu mosu läheb kuskil 5 kildiga 80ni mootor, 90 peale ja segu max lahjaks, soojendab üsna kiiresti mootori üles
Korras termostaadi ja jahutussüsteemiga on 5km maha sõitmisega 80 hästi saavutatav. Aga lahjat küttesegu ma siiski ei pooldaks. Nii mõnigi mees on oma mootorist selle lahja segu tõttu lahti saanud (loe: ära põlenud klapid,lõhkised klapipesad, kolvile sisse sulanud augud). Ma ei tea ,kas põhjus on olnud solk kütuses või deforseeritud mootoris. Aga mina enda autol hoian segu pigem hoian natuke rikkamana kui lahjemana.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
segu lahjaks selles suhtes et, tavaliselt sõidetakse õhuklapp irvakil kuni mootor soe mistõttu imetakse karpast rohkem kütet ja rikkam segu. Ma lasen 90 peale ja lükkan õhuklapi täiesti lahti nii nagu sõidaks sooja mootoriga juba
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Terve aeg mossega sõites sama taktikat kasutanud, kuna ees ootab sirge tee, pole vaja kinnise või irvakil õhuklapiga sõita.SanderV kirjutas:segu lahjaks selles suhtes et, tavaliselt sõidetakse õhuklapp irvakil kuni mootor soe mistõttu imetakse karpast rohkem kütet ja rikkam segu. Ma lasen 90 peale ja lükkan õhuklapi täiesti lahti nii nagu sõidaks sooja mootoriga juba
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Minul käib auto ilma tooreklapita tööle aga seda vaid suvel. Külma ilmaga peab tooreklapi peale tõmbama aga peale veidi linnas sõitmist(ca 2km) lükkan klapi tagasi. Peale tõmban tagasi ainult siis,kui mootor ei taha üldse vedada või hakkab tagasi lööma( juhtub tavaliselt külma ilmaga või väga tühjavõitu paagi korral).
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981