7. leht 67-st

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 02 Nov 2014 10:45
Postitas janek555
Tasakaale läks mõnele rehvile tõesti palju, ühele vist lausa 75g aga peale seda sõidavad väga siledalt ja vaikselt ka 110 km/h.
Ja 2006 käisin selliste rehvidega talverallil ja uskumatult hea pidamisega olid, kui julged võid talveks alla jätta.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 02 Nov 2014 10:56
Postitas TALUPOEG TALUJA
janek555 kirjutas:Tasakaale läks mõnele rehvile tõesti palju, ühele vist lausa 75g aga peale seda sõidavad väga siledalt ja vaikselt ka 110 km/h.
Ja 2006 käisin selliste rehvidega talverallil ja uskumatult hea pidamisega olid, kui julged võid talveks alla jätta.
Just,ka minu kummil läks 75 raskus käiku. Julgeks ka talveks alla jätta aga ei jõua kontrollijatele ära seletada miks sellistega sõita tahan...Ja ega ma kindel pole ka,kas tohib. Vana masin 68 a. ja tolleaegsed sõitsid ju aastaringi. Uurisin veel seadusi ka ja tundub,et vanade kummidega keelatud sõita pole. Mingeid E märke aetakse taga aga nii vanal masinal neid vaevalt ka kummidel oli....kindel pole aga kõhutunne nagu ütleks... Peavad ainult ühte tüüpi olema ja ühel teljel ei tohi erinevaid olla. Eks teisi nõudeid ka,koordi läbistavaid vigastusi.... seega kui pealt pisut mõranenud,ei tohiks paragrahvi alla minna. Lihtsalt siis noaga läbilöödud augud ei või olla. Vanasti sõideti ka sellistega millel seened sees. Olid mingid traktoritega kaasas olnud kummi remondikomplektid milles siis sellised kummi seened. Löödi aga august läbi ja sõit kestis edasi.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 02 Nov 2014 17:25
Postitas Edel
TALUPOEG TALUJA kirjutas:
janek555 kirjutas:Tasakaale läks mõnele rehvile tõesti palju, ühele vist lausa 75g aga peale seda sõidavad väga siledalt ja vaikselt ka 110 km/h.
Ja 2006 käisin selliste rehvidega talverallil ja uskumatult hea pidamisega olid, kui julged võid talveks alla jätta.
Just,ka minu kummil läks 75 raskus käiku. Julgeks ka talveks alla jätta aga ei jõua kontrollijatele ära seletada miks sellistega sõita tahan...Ja ega ma kindel pole ka,kas tohib. Vana masin 68 a. ja tolleaegsed sõitsid ju aastaringi. Uurisin veel seadusi ka ja tundub,et vanade kummidega keelatud sõita pole. Mingeid E märke aetakse taga aga nii vanal masinal neid vaevalt ka kummidel oli....kindel pole aga kõhutunne nagu ütleks... Peavad ainult ühte tüüpi olema ja ühel teljel ei tohi erinevaid olla. Eks teisi nõudeid ka,koordi läbistavaid vigastusi.... seega kui pealt pisut mõranenud,ei tohiks paragrahvi alla minna. Lihtsalt siis noaga läbilöödud augud ei või olla. Vanasti sõideti ka sellistega millel seened sees. Olid mingid traktoritega kaasas olnud kummi remondikomplektid milles siis sellised kummi seened. Löödi aga august läbi ja sõit kestis edasi.
Vana veneaegne rehv oli tihtipeale juba eos kõver ja hullult balansist väljas. Sellist ilusti jooksma alati ei saanudki. Tõstke esiots üles ja keerutage ratast ringi ja näete ise, kui palju rehv velje peal loperdab... Eriti veel tolleaegne prott, mis kohati olid täielik õudus...
Rehviremondil pannakse seeni rehvi sisse seestpoolt (rehv võetakse veljelt maha). Neid väljast pandavad on rasvanöörid, aga neidki saab panna vaid veerepinnale. Õhukummide olemasolu korral nööri panna ei saa.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 02 Nov 2014 19:15
Postitas TALUPOEG TALUJA
Täna uurisin pisut tarka raamatut ja tuli välja,et esiratastel peaks olema 1.7 atsi sees. Pean siis natuke sussu välja laskma. Sai pandud 2. Võibolla sellepärast ka natuke põrutab eespool. Tagakummidel peab olema 2.1 sees. Nii ka sai.
Eks need kummid parajad kaalikad on. Tundub ka,et neid enam palju ei liigu. Pakkumisi on ikka väga vähe ja kõik on tuttavad mehed juba.... :) Praegu on huvitav aega ka,pakutakse neid asju mida ennem ei näinudki. Kahjuks nüüd pole enam paljude asjadega miskit teha,õige aeg magati lihtsalt maha. Tuletage natuke meelde,kümmekond aastat tagasi juba üritati Mosse osasid müüa aga keegi ei tahtnud. Kellel auto, see varus osi lademesse. Ja ega nüüdki asi roosilisem pole. Jupid lihtsalt loobitakse minema,kuna kellegil pole eriti midagi vaja. Ja autode läbisõidud tegelikult jäävad kütuse hinna pärast väiksemaks. Igapäevasõitjaid on ka vähe,tehakse rohkem pulli ja sõidetakse mööda kokkutulekuid. Erandeid muidugi on aga vaadates liiklust,õite väheks on meiesuguseid jäänud.
Kõige suurema põntsa panid ikka seadusetreialid kes siis kõikide "õilsate" eesmärkide nimel,kes siis keskkonna või mõne muu asja pärast peedistas vanainimesi.... ja nüüd siis ka vahest ikka märgata vingumist .....et raha pole jne. Isetehtud häda...kui ei oleks vanainimesi ja teisi lollitanud,praegu oleks tänavatel kümneid tuhandeid masinaid. Kõik oleksid tarbinud jne.....ja kasud oleksid mõlemapoolsed...
Nüüd on rong läinud ja kellel on sellel on. Laseme edasi vaikselt. :beer

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 04 Nov 2014 21:28
Postitas Karu2
janek555 kirjutas:...kas huvilistel on ka lootust proovisõidule? Tahaks kohe tunda kuidas see asi liigub ?
Mul veeres kogemata kätte juhus, et sain seda autot juba proovida. Tead, Janek, täitsa äge oli sõita! No võib olla, et tõmme pole nii äkiline, kui bensukal, kuid astub edasi küll. Positiivselt hämmastasid veel selle masina amordid+vedrustus, pehme ja hästi toimiv, ei võtnud autot kruusateel "tantsima".
Toomas, edu sulle toimetamisel!

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Nov 2014 19:05
Postitas TALUPOEG TALUJA
Õhtust!
Tänud Karuonule kaasamõtlemise- ja elamise eest!

Täna oli hea ilus päev ja sai võetud ette siis ammuoodatud töö-----Perkinsi küttekulu mõõtmine. Selleks tegin ka natuke ettevalmistusi. Kasutusse läks klaasipesu potsik. Sellele sai iga 100 grammi kohta tehtud markeriga kriipsud peale. Paak on natike üle 2liitri. Sai tehtud ka ajutised kütusevoolikud. Ja siis sai paaki kallatud täpselt 2 liitert kütet ja andsin autole tuld. Võtsin nõuks sõita 10 km. võimalikult ühtlaselt jutti 70-ga. See päris ei õnnestunud ,sest asulas pidin hoo maha võtma,mõni käänuline kurv ja ka üks ristmik ületada. Tulemused olid üllatavad..... Tagasitee võtsin nõuks 90-ga põrutada. Tulemused veel üllatavamad... :lol Ja nüüd siis kuulutan väikese ennustusvõistluse välja. Nimelt küsin siis täna õhtu jooksul kuni kella 12-ni ,et palju siis see minu Perkinsiga Mosse diiselkütet võiks tarbida?

70km. h-----?
90km.h.-----?

Mainin,et all on tavalised 165/80 R13 rattad ja tagasillareduktor 3.89. Autos lasti polnud+juht roolitaga.. :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Nov 2014 20:41
Postitas Jeekim
70km/h 5,1 sajale
90km/h 5.9-6 sajale

ehk siis 10km ringi peale kulus vast alla 0,6 liitri kütust ära.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Nov 2014 20:45
Postitas TALUPOEG TALUJA
Jeekim kirjutas:70km/h 5,1 sajale
90km/h 5.9-6 sajale

ehk siis 10km ringi peale kulus vast alla 0,6 liitri kütust ära.
:D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Nov 2014 22:21
Postitas Jossu
2 liitriga oma 10km tehtud ei saand ? :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Nov 2014 22:42
Postitas TALUPOEG TALUJA
Jossu kirjutas:2 liitriga oma 10km tehtud ei saand ? :D
Õnneks sain... :D