MZMA 401 1955 Lepik

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitus Postitas fokser »

No päris nii ikka ei ole, et vahetad põhja, sillad, mootori, roolivarda, sisu jne välja ja sõidad rõõmsalt edasi. Seda kutsutakse sõiduki ÜMBEREHITUSEKS.
Uue auto ehitust nimetatakse ÜKSIKKORRAS VALMISTATUD SÕIDUKIKS... ehk vaata minu autot. Ja see on juba hoopis teine ooper :D

Talupoeg, kui ka sina 8 aastat muutuvaid tehnonõudeid oleks jälginud ja Maanteameti uksi kuude kaupa lammutanud... siis istuks sinuga küll maha ja arutaks erinevaid mõtteid. Selle hetkeni aga on see ainult hülgemöla (ära pane pahaks ;) ).
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

fokser kirjutas:No päris nii ikka ei ole, et vahetad põhja, sillad, mootori, roolivarda, sisu jne välja ja sõidad rõõmsalt edasi. Seda kutsutakse sõiduki ÜMBEREHITUSEKS.
Uue auto ehitust nimetatakse ÜKSIKKORRAS VALMISTATUD SÕIDUKIKS... ehk vaata minu autot. Ja see on juba hoopis teine ooper :D

Talupoeg, kui ka sina 8 aastat muutuvaid tehnonõudeid oleks jälginud ja Maanteameti uksi kuude kaupa lammutanud... siis istuks sinuga küll maha ja arutaks erinevaid mõtteid. Selle hetkeni aga on see ainult hülgemöla (ära pane pahaks ;) ).
Minu kaastunne.
Minul endal pole vaja olnud suurt punnitada,sest olen olnud õigel ajal õiges kohas. Sellest on piisanud.... ehk seadust peab teadma ja tundma niipalju kui vajalik on.
No olen näinud Sinu tööd ja tegemist ja see on ikka erinev isand Lepiku omast ja ma üldse ei imesta,et Sind on peedistatud igast otsast. Isand Lepik aga kasutab vene värki ja ristab seda vene värgiga mis oli ka vanasti lubatud. Uuema Moskvitši osasid võis paigaldada vanematele mudelitele. Kas nüüd kõiki aga minu kõrvu jõudis juba ammu aega tagasi. Vanu masinaid hoiti uuemate mudelite osadega käigus,sest autosid polnud vabalt saada. Sinu auto puhul on aga tegu väljamaa värgi ristamisega vene asjaga..... see ei ole nii lubatud.... :D
Vastapidi oli lubatud....... :D Ehk siis vanat Opelit hoiti Pobi osadega elus....
Ei pane pahaks....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Lepik
Postitusi: 216
Liitunud: 19 Apr 2014 17:51
Telefon: 5047924
Asukoht: Viljandi

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitus Postitas Lepik »

Olen selle seaduse läbi lugenud,pean tunnistama,et mitte midagi aru ei saanud.Peaks vist ükskord Tallinna tulema ja sinuga sel teemal veidi vestlema.Auto on ARK-is arvel,numbrid olemas.Ma ka arvan,et ma ainult veits kohendan teda.Tean ka seda,et säilitades väliselt ta originaalis,ei kõlba see üksikkorras ehitatud auto alla ja liialt suurendatud ( 55 KW),see on üle 30 % esialgsest 19KW-st, ei kõlba ta ka ümberehituse alla.
Seega olen kenasti kahe seaduseukse vahele löödud.Tahaks ju olla aus kodanik,aga neil seaduseustel ukselingid puuduvad. K...T,ega mina süüdi pole ,et venelased ainult ühte ainukest nii mannetut mootorit sellele autole paigaldasid.Kui seadust täpselt täita ,tuleks kõik 400-401-d mis on võimsama mootoriga kui 24,7 KW ,sund korras vanaraua pressi alla saata.AAstal 2013 oli eestis arvel 101 mosset 400-401.Kuipalju neist on 19 KW mootoriga ? Kõik järgnevad mootori mudelid on üle 24,7 KW. Nii need seadused ajalugu hävitavad.Ja m-400-l on ju kani verine ajalugu taga.Saksast toodi puruks pommitatud OPEL-i tehas moskvasse,aga mitte ainult,toodi ka tehase töölised,kes puuduvad osad uuesti pidid tegema,et tehas tööle panna jne. Kahjuks ei ole neid 19KW mootoreid enam niipalju järel et kõigile jätkuks. TÕNU L.
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitus Postitas fokser »

Hr Talupoeg Taluja, oled kahjuks seaduste teemal ajast täitsa maha jäänud ja sinu jutt paika ei pea. Vana hea Vene ajal ei huvitanud kedagi, kuidas sa oma autod sõidus hoiad. Sinu jutus on küll loogika sees, aga kahjuks meie seaduste tegijad loogikast ei te midagi. Tuleb täita vaid Brüsselist tulnud käske.

Hr Lepik, oled seadustest täpselt aru saanud. Sa oled oma autoga tõesti kahe seaduse vahel. Ümberehituste mahu poolest saaks seda julgelt üksikkorras valmistatud sõidukina võtta, KUID ette tuleb just see välimuse nõue. See ei tohiks omada tehase poolt välja lastud auto välimaust... kahjuks/õnneks on see aga M401. Seega üksikkorras valmistatud sõiduk ei tule kõne alla.
Ümberehituse osas on tõesti ees see mootori võimsuse probleem. See on takistuskiviks saanud ikka väga paljudele. Niikaua kui seda nõuet maha ei võeta, on ka sinu autode puhul probleemiks, just see paberid korda saamine. See oli ka peamine põhjus, miks ma ümberehitusega tegelema ei hakanud, vaid läksin uue auto ehitamise teed pidi.

Kahjuks ongi siin see probleem, et sul on küll numbrid ja dokumendid olemas, kuid need on M401 omad. Igas tehnoülevaatus punktis piisab onudel vaid autole peale vaadata, et aru saada... mootor, sillad, istmed (kui vahetad orig välja) pole originaalsed, ehk tegemist on ümberehitatud M401`ga. Kui sul aga dokumentides märkuste lahtris puudub märge ÜMBEREHITATUD ja tüübikinnituse märge, siis see tehnoülevaatust läbida ei tohiks. Võlusõnaks võib siin olla "tutvused", küsimus ainult kauaks.

Ma tean väga hästi, et see on ikka krd ebameeldiv teema neile, kes oma autot ümber ehitab. Seda enam, et selliseid autosi tehakse reeglina ikka enda tarbeks... pannakse sinna sisse lausa oma hing, rääkimata raskest tööst ja vaevast. Ja kui sulle mingi ametnik EI ütleb, siis ajab see hinge ikka täis küll.

Minu soovitus:
Enne kui seda autot edasi teed, proovi Rohelise dokumendid korda saada. Las vaatavad Maanteeameti tehnoosakonna onud sinu auto üle, ehk leiavad mõne võimaluse kuidas paberid korda saada. Eks ka nemad on seal inimesed ja tegelikult väga abivalmis. OHT: tühistavad sinu Rohelise dokumendid! Ja kuna praegune auto tuleb Rohelisega väga sarnane, siis ehk hakkavad veel autode tootja / tehase pabereid nõudma :)
Viimati muutis fokser, 19 Aug 2015 23:29, muudetud 2 korda kokku.
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

[quote="fokser"]Hr Talupoeg Taluja, oled kahjuks seaduste teemal ajast täitsa maha jäänud ja sinu jutt paika ei pea.

Täitsa võimalik. Ma polegi rohkem huvi tundnud,kui parasjagu endal vaja.....
Aga samas pean mainima,et kui auto olemas ja paberid korras siis võid teha seal mida tahad ja kedagi ei huvita. Kui just väga silma ei riiva. Kui auto on juba ennem ümber ehitatud,no kas peab siis uuesti lammutama hakkama.... :D No oli 412 mootor peal ennem,oli. Mis mina teha saan.... :D Ja kas paneb selle isand Lepik peale,või pani onu Jaan...mis vahet seal on. Kõik sõltub siis ametnikest,kes saab aru ja kes ei saa.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitus Postitas MAZ »

Kodanik fokseril on selles osas õigus,et ümberehituse luba saada on keeruline, oma tuttavate näitel seda peedistust küllalt nähtud.
Samas nagu Talupoeg mainis oleneb asi ametnikust. Minu tuttav soovis paigaldada diiselmootorit GAZ 53le. Kuid Tartu MNT ametnikud lükkasid säärase ümberehituse tagasi, GAZ 53 platvormile. Põhjendati,et mootori kW ei sobi ja see ületab mürataseme. Samas sarnaseid autosid liigub eesti teedel ma usun 10 tk vähemalt. Ühesõnaga ametnik näitas seadust ja ütles,et tuleb teha need ja nood asjad ja veel ekspertiisi. Aga see kõik maksab ja niigi oli ostetud diiselmootor juba 2/3 auto enda hinnast.
Läksime ühte teise maakonda, ametniku jutule. See vaatas autole otsa uuris mootorit ja lasi mõned mõõtmised teostada büroo TÜV punktis ja andis rohelise tule. Tema arvates oli kõik lubatud normides ja seadustega kooskõlas. Ja nii sõber oma ümberehituse registreeritud sai. Muidugi eelnevalt sai mootori valikul tehtud eeltööd ja veendutud,et see on legaalne aga ju oli Tartu ametnikel kehva päev nagu tavaliselt.

Vabandan,et olen teemat risustanud soovin vaid härra Lepikule jõudu ja jaksu ehitamisel ning ristiretkel MNT-is.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Lepik
Postitusi: 216
Liitunud: 19 Apr 2014 17:51
Telefon: 5047924
Asukoht: Viljandi

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitus Postitas Lepik »

Kahjuks on see tõesti nii, et iga ametnik tõlgendab seadust nii nagu tuju on.Sellel 401-l oli ARK-is vormistamisel 407-e mootor ,sild ja poolraam.Kas võin nüüd sellele 33 KW-le veel 30% otsa panna ? Aga kui ostan 401-e millel on vene ajast juba 412 mootor peal,mis siis saab.
Olen erinevates foorumites kolades leidnud mitu mosset millel ametlikult 412 mootor peal,huvitav palju neid üldse on? Ja kui kellegile on see lubatud ,ei saa see ju teistele olla keelatud.
Kasutaja avatar
Martpoiss
Postitusi: 475
Liitunud: 29 Mär 2010 12:26

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitus Postitas Martpoiss »

Reaalselt ilmselt probleeme ei tekigi, nii vanal autol ei kergitata kapottigi ülevaatusel ja kui isegi vaadatakse, siis on seal ju 4 silindriline bensiinimootor nagu passis kirjas on. Ega keegi ei hakka seal kilovatte ega töömahtu mõõtma.
Kasutaja avatar
Lepik
Postitusi: 216
Liitunud: 19 Apr 2014 17:51
Telefon: 5047924
Asukoht: Viljandi

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitus Postitas Lepik »

Kahjuks kergitatakse ,kere nr. vaadatakse kapoti alt.Ja ega need mehed eile sündind pole, esimeseks ütlemiseks on kohe ,et mootor ei vasta
teh. passile (19kw ). Vanas vene aegses passis oli vaid mootori NR. mitte kilovatid,siis oli lihtne mootoreid vahetada. Kahjuks nüüd asi täpselt vastupidi- mootori nr.-t pole,aga on kilovatid.Tahaks ju olla aus inimene. Pole ju hullu,kui elad Tallinnas,aga kui pead oma masinat käima ette näitamas Eestimaa teisest otsast ja siis sind 10 korda edasi-tagasi solgutatakse,kaob igasugune autoehituse isu kiiresti.Miks küll arvatakseet et ajudega inimesed on vaid pealinnas,oleks ju inimlik ,kui saaks auto ümberehituste kontrolli ja vormistamist teha ka siin Eestimaa all otsas,kasvõi igas ARK-is, kasvõi ühel päeval kuus.
Ja alati on võimalik seaduset mööda minna,oleks vaid varem neid seadusi lugenud. Rohelise esialgne soov oli ikkagi teha originaalis,aga töö käigus selgus kui õhtal kogu tehnika osa oli ja siis see 412-u tehnikale tegemise mõte tuli.KAHJUKS olid mul selleks hetkeks juba ARK-is paberid tehtud. Enne vormistamist oleks pidanud 412 mootori aiste vahele viskama ja mootorile vana passi järgi uued numbrid peale lööma.Ja oh seda imet ,olekski 401 ja55KW. Aga miks küll peab niimoodi sullerdama ja lolli mängima.
Ma oleks nõus ju sinna panema kuni 24,7 KW mootori ,aga EI OLE JU mossel sellist mootorit,kahjuks ongi ainus mootor mida saada on ja millele ka remondiks juppe on,on 412. Esmärk oli moskvits teha võimalikult pallju mosse juppidest. Mosse omad pole selles autos vaid istmed ,raadio ja paar näidikut. Üks sihuke nalja-nabani võimalus on veel- müüd auto Lätti ,seal uus vormistus 55KW ja
siis ostad tagasi Eestisse. Aitab jamast,lähen ja teen parem autole uued esitiivad ära-.......-sorry-TAASTAN VANAD uuest plekist !
Viimati muutis Lepik, 20 Aug 2015 10:43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1717
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitus Postitas wax »

Lepik kirjutas:Sellel 401-l oli ARK-is vormistamisel 407-e mootor ,sild ja poolraam.Kas võin nüüd sellele 33 KW-le veel 30% otsa panna ?
Päris nii see ikka ei ole :) Arvestatakse konkreetsele mudelile valmistajatehasest suurima peale pandud mootori kw, ccm ja kg (ehk siis see teadatuntud 30/20/10 reegel).
Vasta