14. leht 15-st

Re: AZLK 2140 1979 easyrider

Postitatud: 05 Juun 2010 01:53
Postitas Martpoiss
Iga mossemees keerab peale ülevaatust autol käsipiduri maha :) Need trossid on sellise ehitusega et august läbisõites tõmbab need pingule ja kulutab klotse, ilmselt on sul nii juhtunudki.

Re: AZLK 2140 1979 easyrider

Postitatud: 05 Juun 2010 16:07
Postitas Edel
Martpoiss kirjutas:Iga mossemees keerab peale ülevaatust autol käsipiduri maha :) Need trossid on sellise ehitusega et august läbisõites tõmbab need pingule ja kulutab klotse, ilmselt on sul nii juhtunudki.
Ei loe ülevaatusel keegi seda,mitme klõpsu pealt rattad pidurduvad peamine,et käsikas peab. Parem,kui tross ongi vähe lõdvem,muidu ei kannataks ka koormaga sõita. Ülevaatuse tarbeks keerad pisut peale ja näitad neile,et asi on ilusti korras...

Re: AZLK 2140 1979 easyrider

Postitatud: 07 Juun 2010 16:42
Postitas easyrider
Muretsesin uued klotsid. Vahetasin äragi, kuid ilmsiks tuli uus probleem. Nagu arvata oli, ei mahu trummel peale. Kuidas klotsid kokku suruda? Kas pidurivedelikku on vaja välja lasta? Mõistus on igal juhul otsas. (Esimest korda elus teen sellist operatsiooni.)

Re: AZLK 2140 1979 easyrider

Postitatud: 07 Juun 2010 16:51
Postitas TiitS
Paned klotsid külge ja surud, või lööd vaikselt haamriga, pidurisilindri kolvid sissepoole, nii palju, kui vaja. Vedelikku ei ole vaja välja lasta. Mossel oli vist mingi isereguleeruv süsteem ka seal kolvi otsas. Enne, kui klotsid külge paned, keerad selle sissepoole, kui saab.

Re: AZLK 2140 1979 easyrider

Postitatud: 07 Juun 2010 20:21
Postitas easyrider
TiitS kirjutas:Paned klotsid külge ja surud, või lööd vaikselt haamriga, pidurisilindri kolvid sissepoole, nii palju, kui vaja. Vedelikku ei ole vaja välja lasta. Mossel oli vist mingi isereguleeruv süsteem ka seal kolvi otsas. Enne, kui klotsid külge paned, keerad selle sissepoole, kui saab.
Suured tänud nõuande eest! Tegin nii, nagu ütlesid, peaaegu sobis, kuid ikkagi ei mahtunud. Siis viilisin natuke seda kõverat metalljublakat, mis "ühendab" klotse. Lõpuks sain hakkama. Testisin ka: kruusateel võtab kenasti blokki. Ilmselt homme vahetan ka teise poole klotsid.

Lisaks vahetasin õli ja õlifiltri. Koos klotsidega läks maksma peaaegu viis sotti. ÜV tuleb ka see kuu teha, sinna läheb ka raha. Aga kui see tehtud, siis pikaks ajaks igasuguste asjadega mureta.

Re: AZLK 2140 1979 easyrider

Postitatud: 08 Juun 2010 17:58
Postitas easyrider
Sai täna ka vasak pool tehtud. Võttis palju vähem aega kohe. :)
Parem pool (eilne töö) enne vahetust:
Pilt

Ja peale vahetust:
Pilt

Vanadel klotsidel oli kummikiht küll olemas, kuid see oli õhem ja väga jäigaks muutunud. Seepärast ma eile ekslikult arvasingi, et kumm on täielikult ära kulunud. Vasaku poole vanad klotsid (tänane töö):
Pilt

Nüüd pidurdab eeskujulikult, kalde peale jääb ka ilusti seisma.

Re: AZLK 2140 1979 easyrider

Postitatud: 10 Juun 2010 20:16
Postitas pppp
See ei ole kohe kindlasti kumm seal klotside peal, ikka spetsiaalne hõõrdkatte-materjal. Ja jäik on see kohe algusest peale.

Re: AZLK 2140 1979 easyrider

Postitatud: 10 Juun 2010 22:59
Postitas easyrider
pppp kirjutas:See ei ole kohe kindlasti kumm seal klotside peal, ikka spetsiaalne hõõrdkatte-materjal. Ja jäik on see kohe algusest peale.
Nojah, mu termin oli vist ebakorrektne jah. Kuid sisu jääb ju samaks. Ma tahtsin öelda seda, et vana höördkattematerjal oli kasutuks moondunud.

Re: AZLK 2140 1979 easyrider

Postitatud: 19 Juul 2010 12:52
Postitas easyrider
Osalesin EMK II suursõidul Lõuna-Eestis. Väike kokkuvõte:

16.07.2010 alustasin sõitu Tartusse. Juba Tallinnast välja jõudnud, läks kumm tühjaks. Tartusse jõudnud, telkisin kasutaja Marko pool. Siinkohal suured tänud talle! Tema maja lähedal oli ka hubane järveke, kus sai mõnusalt ujutud.

17.07.2010 sõitsin Lõunakeskusesse, seal ei pannud äärekivi tähele ning sõitsin suure hooga vasaku esirattaga otsa. Rooliloks läks hirmuäratavalt suureks. Kartsin kogu aeg, et seegi kumm tühjeneb. Kuid kellelegi seal üleval ma ilmselt meeldin, sest sõit läks sujuvalt. Sai käidud Talurahvamuuseumis, Maanteemuuseumis, kuuritsapüügil. Paak oli Oorele jõudes hirmuäratavalt tühi. Sealt põrutasime otse Valgasse, kus sai paak täidetud. Ujumas sai käidud kuuritsapüügil ja Oorel.

18.07.2010 Algas tagasisõit. Oli üks peatus -Võru, kus sai ilusas supelrannas ujutud. Edasi sujus kõik monotoonselt ja igavalt. Lõunas oli kõrvetav päike, Harjumaale jõudes tulid pilved, Tallinnas sadas padukat. Kõik me saime märjaks. Jälle.

Kokku kilomeetreid umbes 840.

Pildid: http://nagi.ee/photos/easyrider/sets/275687/

Video: http://www.youtube.com/watch?v=uQ7UVK3bWY0

Re: AZLK 2140 1979 easyrider

Postitatud: 24 Aug 2010 21:31
Postitas easyrider
Nonii, esmaspäeval sai kahjuks mu mossehooaeg läbi seoses uue raua tulekuga ja ülikooli algamisega. Kuna raha vaja kokku hoida ning märksa praktilisemat (ning punnisarnasemat) autot ülal pidama hakata, siis lõpetan selleks aastaks Mossega sõitmise. Järgmisel suvel jälle!

Parem hilja kui mitte kunagi järgmised asjad:
Mu sõbra II Suursõidu blogi: siin
Ta pildimaterjal (ta märksa parem fotograaf kui mina): siin