Mutionu kirjutas:
Veel teha:
- Karburaator vahetada, ning seejärel auto käima ajada, et näha, mis veel mootoris tegemist vajab
- Kütusepaak paigaldada
- Pagasiruumi põhi ja kütusepaak üle värvida
- Pidurid korda teha
- Sidur üle kontrollida
- Istmed, polstrid jms sisse panna
- Tagumine stange vahetada
- Esivõre üle värvida
- Parandada lekked, et vesi sisse ei sajaks
veljed ilusaks värvida, rehvid peale ajada
- kojamehed tööle saada
- väljalaskekollektor ja püksid paigaldada
- paigaldada uksetihendid ja loota, et sobivad
- Esituled vahetada (vb uued osta)
- Küljetuled vahetada (tagumisel piilaril)
Tulevikus/talvel: keretööd ja ülevärv
Jälle tükk tööd tehtud, oleks vaid aega, oleks rohkemgi....
Vähemalt sai autoga tehtud ka esimesed sõidud.
igatahes sain teisest kollektorist vanad tikkpoldid välja - lasin head roostelahustit vahele, keerasin tikule vale keermega mutrit nii kaua otsa, kuni polt kaasa keerama hakkas ja tagurpidi tagasi tuli juba üsna lihtsalt. Sattus ilmselt värskem kollektor seekord. Kollektorile järgnesid püksid ja summuti.
Sai siis proovitud käima panna ja kuulata, mis häält teeb - kena häält tegi... kuni karpa uputama hakkas. Järgnes veaotsing ja lõpuks jagasin ära, et krt, kütusepump töötab jube hästi ühtepidi, aga kütust tagasi enam ei lase. Nii kui vooliku lahti võtsin, lõi rõhuga hunniku bensiini näkku
Õnneks kütusepumpasid jagus, otsisin häälejärgi kõige kenama üles ja panin külge, pärast mida mootor tuksus kui ämma süda
Edasi tekkis küsimus, kas vesi käib ikka igalt poolt nii läbi nagu tarvis. Lasin mootoril vaikselt tiksuda ja uurisin, kas kuskilt lekib, kas kuskilt miski ei toimi ja leidsin järgmise probleemi - soenduse kraan kinni. Ja va sunnik oli igatepidi nii kinni, et kraani toimima ei saand ja mootori küljest lahti ka eriti tulla ei tahtnud. Lõpuks aitasid suured-jämedad torutangid hädast välja ja kraan sai vahetatud ning salong soojaks.
Teine päev sai hakatud jälle elektri kallal nokkima, et saaks lõpuks ometi armatuuri oma kohale paigutada. probleeme oli 3 - suunatuled ei vilkunud, kojamehed ei liikunud ja soenduse ventikas samuti otsustas mitte töötada. Viimasega läks lihtsalt - õli vahele ja vool järgi, vaikselt vöttis pöörded üles ja töötas nagu uus. Kojameestega olin mässand juba sada aastat, ilma et aru saaks, mis jama on. Otsisin viga juhtmestikust, aga lõpuks tuli välja, et hoovastik oli kõver ja ühe koha pealt jäi lihtsalt asi kinni. Väänasin aga sirgeks ja töötas.
Suunatuledega oli üldse pönev lugu. Mötlesin mina, et suunatulede katkestusrelee on üks kapotialustest releedest ja korras. Vaatasin siis teiste masinate pealt, et pagan, kõigil teistel on ikka kuskil see katkesti eraldi. Vaatasin ja uurisin ja mitte ei leidnud ühtegi lahtist juhtmeotsa armatuuritagant, mida relee külge ühendada.. Pärast pikka vaatlust lõpuks leidsin, et õiget värvi juhtmed lähvad hoopis mul kaitsmekarpi suvaliste kohtade peale - palju õnne
Samuti sai ühendatud külge pingeregulaator - aku hakkas laadima.
Uued tuled sai tellitud - Auvarist (automaailmast) 10 euri kopikatega tükk , nime järgi olid žiguli omad.
Algust sai tehtud aknatõstuki vahetusega - vanal olid nuudid otsas
Üks päev leidsin poest ka huvitava materjali - liim-tihendusmass, silikoonivaba, kuivab kummitaoliseks olluseks, ei paisu, kanntab ilmastikku jne. Loodetavasti pole kuidagi kahjulik kraam, sest enda auto lekkeid ma sellega parandasin. Natuke läks aknatihendi vahele, natuke igaksjuhuks kojameeste tihendite vahele, kütusepaagi alla sai sellest meisterdatud tihend jne. Tundub kasulik kraam.
Pikk jutt,
jutt. Teinekord tekitan pilte ka. aga muidu -
Kas keegi oskab õpetada mind aknatõstukit paigaldama või suunata mind allikani, kust võiksin ise õppida?
EDIT: ise küsin - ise vastan
http://www.moskvich2140.ru/remont_dverej_moskvicha.html
see on küll venekeelne, aga ma usun, et google translate ja natuke mõtlemist viib soovitud tulemuseni.