2. leht 3-st

Re: AZLK 412 19xx smaster, sass

Postitatud: 03 Juul 2013 20:25
Postitas Mutionu
Nonii, võtan nüüd teema üle. Vahepeal on kõvasti auto kallal toimetatud, aga veel rohkem on ees. Panen mingi nimekirja siia, endal tore vaadata, mis veel teha ja mis tehtud.

Tehtud:
- Salongipõhi vanast jamast puhtaks tehtud, üle värvitud, pigimattidega kaetud ja veelkord värvitud
- Juhtmestik, armatuur, tuled vahetatud
- Uus kütusepaak olemas
- Hunnik lõdvikuid vahetatud

Veel teha:
- Karburaator vahetada, ning seejärel auto käima ajada, et näha, mis veel mootoris tegemist vajab
- Kütusepaak paigaldada
- Pagasiruumi põhi ja kütusepaak üle värvida
- Pidurid korda teha
- Sidur üle kontrollida
- Istmed, polstrid jms sisse panna
- Tagumine stange vahetada
- Esivõre üle värvida
- Parandada lekked, et vesi sisse ei sajaks

Tulevikus veel vaja veljed ilusaks värvida, rehvid peale ajada, dokumendid korda teha ja ülevaatust proovida :D

Kahju, et uuemaid pilte alles pole, aga paagist ja värvitud, kuid pigimatita salongipõhjast midagi leidsin

Pilt

Pilt

Re: AZLK 412 19xx, Mutionu

Postitatud: 12 Sept 2013 09:34
Postitas sass
Panen vahepeal möne pildi, eks omanik ise räägib, mis teinud ja kuidas...

Pilt

Pilt

Pilt

Re: AZLK 412 19xx smaster, sass

Postitatud: 21 Sept 2013 12:38
Postitas Mutionu
Mutionu kirjutas:
Veel teha:
- Karburaator vahetada, ning seejärel auto käima ajada, et näha, mis veel mootoris tegemist vajab
- Kütusepaak paigaldada
- Pagasiruumi põhi ja kütusepaak üle värvida
- Pidurid korda teha
- Sidur üle kontrollida

- Istmed, polstrid jms sisse panna
- Tagumine stange vahetada

- Esivõre üle värvida
- Parandada lekked, et vesi sisse ei sajaks



Tulevikus veel vaja veljed ilusaks värvida, rehvid peale ajada, dokumendid korda teha ja ülevaatust proovida :D
Veel veel teha:
- kojamehed tööle saada
- väljalaskekollektor ja püksid paigaldada
- paigaldada uksetihendid ja loota, et sobivad
- Esituled vahetada (vb uued osta)
- Küljetuled vahetada (tagumisel piilaril)
Tulevikus/talvel: keretööd ja ülevärv

Eile nägin mõnusalt vaeva, et ühe väljalaske kollektori seest tikkpolte kätte saada. Esimene tuli üsna lihtsalt. Teise kahega läks keeruliseks. Proovisin kuumaks ajada, proovisin roostelahustit... ei andnud tulemust... lõpuks proovisin toorest jõudu ja toore jõuga saingi poldi kätte :D
kahju, et kaamerat kaasas polnd, aga üks kehvake pilt ka:

Pilt

Re: AZLK 412 19xx smaster, sass

Postitatud: 07 Okt 2013 23:11
Postitas Mutionu
Mutionu kirjutas: Veel teha:
- Karburaator vahetada, ning seejärel auto käima ajada, et näha, mis veel mootoris tegemist vajab
- Kütusepaak paigaldada
- Pagasiruumi põhi ja kütusepaak üle värvida
- Pidurid korda teha
- Sidur üle kontrollida

- Istmed, polstrid jms sisse panna
- Tagumine stange vahetada

- Esivõre üle värvida
- Parandada lekked, et vesi sisse ei sajaks
veljed ilusaks värvida, rehvid peale ajada
- kojamehed tööle saada
- väljalaskekollektor ja püksid paigaldada
- paigaldada uksetihendid ja loota, et sobivad
- Esituled vahetada (vb uued osta)
- Küljetuled vahetada (tagumisel piilaril)
Tulevikus/talvel: keretööd ja ülevärv
Jälle tükk tööd tehtud, oleks vaid aega, oleks rohkemgi.... :uhoh Vähemalt sai autoga tehtud ka esimesed sõidud.
igatahes sain teisest kollektorist vanad tikkpoldid välja - lasin head roostelahustit vahele, keerasin tikule vale keermega mutrit nii kaua otsa, kuni polt kaasa keerama hakkas ja tagurpidi tagasi tuli juba üsna lihtsalt. Sattus ilmselt värskem kollektor seekord. Kollektorile järgnesid püksid ja summuti.

Sai siis proovitud käima panna ja kuulata, mis häält teeb - kena häält tegi... kuni karpa uputama hakkas. Järgnes veaotsing ja lõpuks jagasin ära, et krt, kütusepump töötab jube hästi ühtepidi, aga kütust tagasi enam ei lase. Nii kui vooliku lahti võtsin, lõi rõhuga hunniku bensiini näkku :lol

Õnneks kütusepumpasid jagus, otsisin häälejärgi kõige kenama üles ja panin külge, pärast mida mootor tuksus kui ämma süda :) Edasi tekkis küsimus, kas vesi käib ikka igalt poolt nii läbi nagu tarvis. Lasin mootoril vaikselt tiksuda ja uurisin, kas kuskilt lekib, kas kuskilt miski ei toimi ja leidsin järgmise probleemi - soenduse kraan kinni. Ja va sunnik oli igatepidi nii kinni, et kraani toimima ei saand ja mootori küljest lahti ka eriti tulla ei tahtnud. Lõpuks aitasid suured-jämedad torutangid hädast välja ja kraan sai vahetatud ning salong soojaks.

Teine päev sai hakatud jälle elektri kallal nokkima, et saaks lõpuks ometi armatuuri oma kohale paigutada. probleeme oli 3 - suunatuled ei vilkunud, kojamehed ei liikunud ja soenduse ventikas samuti otsustas mitte töötada. Viimasega läks lihtsalt - õli vahele ja vool järgi, vaikselt vöttis pöörded üles ja töötas nagu uus. Kojameestega olin mässand juba sada aastat, ilma et aru saaks, mis jama on. Otsisin viga juhtmestikust, aga lõpuks tuli välja, et hoovastik oli kõver ja ühe koha pealt jäi lihtsalt asi kinni. Väänasin aga sirgeks ja töötas.
Suunatuledega oli üldse pönev lugu. Mötlesin mina, et suunatulede katkestusrelee on üks kapotialustest releedest ja korras. Vaatasin siis teiste masinate pealt, et pagan, kõigil teistel on ikka kuskil see katkesti eraldi. Vaatasin ja uurisin ja mitte ei leidnud ühtegi lahtist juhtmeotsa armatuuritagant, mida relee külge ühendada.. Pärast pikka vaatlust lõpuks leidsin, et õiget värvi juhtmed lähvad hoopis mul kaitsmekarpi suvaliste kohtade peale - palju õnne :kill

Samuti sai ühendatud külge pingeregulaator - aku hakkas laadima.
Uued tuled sai tellitud - Auvarist (automaailmast) 10 euri kopikatega tükk , nime järgi olid žiguli omad.
Algust sai tehtud aknatõstuki vahetusega - vanal olid nuudid otsas
Üks päev leidsin poest ka huvitava materjali - liim-tihendusmass, silikoonivaba, kuivab kummitaoliseks olluseks, ei paisu, kanntab ilmastikku jne. Loodetavasti pole kuidagi kahjulik kraam, sest enda auto lekkeid ma sellega parandasin. Natuke läks aknatihendi vahele, natuke igaksjuhuks kojameeste tihendite vahele, kütusepaagi alla sai sellest meisterdatud tihend jne. Tundub kasulik kraam.

Pikk jutt, :bs jutt. Teinekord tekitan pilte ka. aga muidu -

Kas keegi oskab õpetada mind aknatõstukit paigaldama või suunata mind allikani, kust võiksin ise õppida?

EDIT: ise küsin - ise vastan http://www.moskvich2140.ru/remont_dverej_moskvicha.html
see on küll venekeelne, aga ma usun, et google translate ja natuke mõtlemist viib soovitud tulemuseni.

Re: AZLK 412 19xx, Mutionu

Postitatud: 08 Okt 2013 20:13
Postitas marko
rt, kütusepump töötab jube hästi ühtepidi, aga kütust tagasi enam ei lase. Nii kui vooliku lahti võtsin, lõi rõhuga hunniku bensiini näkku :lol
Tegelikult nii peabki olema,pumbas klapid ja rõhk peab jääma ja tagasi voolata ei tohi :)

Re: AZLK 412 19xx, Mutionu

Postitatud: 08 Okt 2013 22:43
Postitas Mutionu
marko kirjutas:
rt, kütusepump töötab jube hästi ühtepidi, aga kütust tagasi enam ei lase. Nii kui vooliku lahti võtsin, lõi rõhuga hunniku bensiini näkku :lol
Tegelikult nii peabki olema,pumbas klapid ja rõhk peab jääma ja tagasi voolata ei tohi :)
Huvitav... mingi kala pidi seal siiski olema, sest teise pumbaga püsib kütusetase kambris kogu aeg normaalne, esialgsega lõi kambri täis ja lõpuks nöel ilmselt enam ei pidanud seda rõhku kinni ja karpa uputas üle. Kas probleem võis olla tingitud ka pumba ja kaane liiga väikesest vahekaugusest? ???

Re: AZLK 412 19xx, Mutionu

Postitatud: 08 Okt 2013 22:50
Postitas marko
Ju teeb pump head tööd,aga nõelklapp kehvake :)

Re: AZLK 412 19xx, Mutionu

Postitatud: 10 Okt 2013 21:58
Postitas Mutionu
Lubasin pilte - täna sai natuke ehitatud ja natuke pildistatud :)

Pilt
Selline nägi mosse välja, kui talle täna külla läksin.

Pilt
Esitule kroomitud kinnitusi sai poleeritud, all poleerimata, üleval peaaegu poleeritud

Pilt
Ja selline oli ta pärast esivõre ja tulede installeerimist :D

Pilt

Pilt
Alla läksid praegu jämedad rehvid, mis kuuri all niisama seisid ja ära vaja tarvitada on

Pilt
Värvitud võrest lähemalt ka



Auto oleks võinud muidugi puhtaks ka enne pilte teha, aga pole väga mötet, kuniks veel tööd auto kallal jagub.

Re: AZLK 412 19xx, Mutionu

Postitatud: 19 Apr 2014 21:21
Postitas Mutionu
Täna sai Pärnus käidud. Mõned pildid ka.

Pilt

KarlR toimetas mind ilusti Pärnusse ja tagasi, sai ka tuttavamaks vaikselt oma autoga ja suurtel teedel söitmisega.

Pilt

Pärnus maksin kuskil putkas ühele tädile natuke raha ja sain seukse toreda asja vastu :D
Nüüdsest olen siis ametlikult mosseomanik. :auto

Ja paar uuemat pilti veel autost ka.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Laepolster sai veidi kehvasti pandud ja vajab nokkimist-pesemist, aga vähemalt on midagi seal laes ja teinekord läheb targemini.. kui tuleb teist korda. :P

Nagu näha, auto vaikselt komplekteerub. Kusjures aastanumber oli eelnevalt 1970 ja nimeks oli azlk, aga 82 aastal tehtud kerevahetus iž'i vastu pandi nüüd paberitesse kirja, nagu oleks kogu aeg iž olnd. Vanad omanikud olid väga lahked ja abivalmid, et juba sellise ideaalse ilmaga viitsisid minuga arki ronida, rääkimata sellest, et paberimajanduse üldse võimalikuks tegid... silma paisteti ka heade mossealaste teadmistega. :)

Söit kui selline oli ka väga muhe - kollektori vahel sai vorsti grillitud, kõik kulges mõnusalt ja probleemivabalt.

Pilt

Re: AZLK 412 19xx, Mutionu

Postitatud: 12 Mai 2014 01:22
Postitas Mutionu
Pole jälle pikalt kirjutanud. Vahepeal sai käidud ülevaatusel... mõned korrad...

Esimese hooga tulin tagasi 7 ohtliku ja 2 väheohtliku veaga. Seda võis ka arvata - läksin ülevaatust tegema sellisesse punkti, kus iga asi märgitakse üles. Probleemid olid siis järgnevad:

*Ohukolmnurk ebasobiv (E-tähis puudu)
*Tulekustuti puudub
*Signaal ei toimi
*Klaasipesurid ei tööta
*Klaasipuhastid paigaldamata
*Käigukast lekib õli
*Vasakpoolne ülemine ja parempoolne alumine šarniir lõtkuga
*Tagumine parem pidur 54% nõrgem

Üllatusena tuli co tase - ~0,5%, lubatud 4,5%

Siis oli pilt selge ja läksin juppe otsima. Signaalile millegi pärast õigest kohast voolu peale ei jõudnud, sai siis veetud uus voolujuhe ja signaal toimis. Kojamehed läksid külge, klaasipesumootor ja voolikud samuti.

Edasi vahetasin ära kõik šarniirid peale vasakpoolse alumise - uut lihtsalt ei leidnud kohe. Vanadel oli loks käevahel vabalt tunda. Uute šarniiridega muutus ka auto käitumine ettearvatavamaks ja rooliloksu olematuks.

Piduritega sai paar korda käidud korduval (õnneks tasuta) - esialgu tulemus 46% erinevust, siis vahetasin ära klotsid, tulemus 80% erinevust. juhhei :D Lõpuks sain kurjaks, läksid alla uued paksud klotsid, mis tegelikkuses isegi ei mahtunud esimese hooga trumli sisse ära. Eks sai neid õhemaks nühitud ja pärast kerget sissesõitu olid pidurid korras.

Probleem, mis vajaks lahendust, on aga käigukasti õlileke. ÜV'lt sain küll läbi, aga lubadusega, et parandan lekke ära. Nimelt paistab ta õli lekkivat käigukasti pikenduse vahelt. Huvitav on asjaolu, et töötava mootoriga õli ei leki, vaid seisvaga. Ülevaatuspunktis jäi loik vaid sinna, kus auto paberite vormistamise ajaks seisma jäeti. Eks peab proovima, kas poltide peale pingutamine aitab.


Järgmine postitus sisaldab ehk pilte.