Re: 408 pidurisüsteemi moderniseerimine
Postitatud: 11 Juun 2011 23:08
Sõbrad, ärge tehke oma elu liialt keeruliseks ja ärge nähke tonte seal, kus neid pole. See, et trumlid on vähemal või rohkemal määral soonilised, ei mõjuta suurt pidurite toimetamist. Mossedel on nad alati ajast aega sellised olnud. Trumli soonilisus avaldab ainult värskelt vahetatud klotsi katete puhul mõju, samas ka soonteta, tutika piduritrumli ja uute klotside puhul ei ole alul pidurid just kõige effektiivsemad, enne kui klotside katted töö käigus sobituvad trumli pinna ja ka siis soonte olemasolul nende soonte järgi. Trumli remondi puhul on olulisem just trumli välisservale tekkinud kõrgema astme eemaldamine, mis on tekkinud sinna tööpinna kulumisest. See aste takistab sageli trumli paigaldamist uutele klotsidele. Seda eriti tagatrumlite juures, kus hiljem on vaja ka käsipidurihoobade asendid välja reguleerida. Saab eemaldada saabri, viili vms abivahendi abil. Harvemal juhul on ette tulnud ellipsis piduritrumleid (pidurdab jonksutades). Sellised välja vahetada. väline erinevus pidritrumlitel on see, et 60-ndate trumlitel ei ole jahutusribisid, on pealt siledad, alates 1970 on pealt sooneline. Omavahel on vahetatavad.
Nüüd piduri töösilindritest:
Mudelil alates 403, 408 ja ees TRUMMELPIDURITEGA 412 on kõikide rataste töösilindrite kolvimõõduks 25 mm. Hilisematel eesmiste ketasspiduritega varustatud Iževski tehase mudelitel 412 ja Moskva 2140 on tagasilindri kolvimõõt alati 22 mm.
25 mm silindreid toodeti kahte tüüpi: vanem versioon, kus kolb kinnitub lõtkuga keerme abil silindri sees olevale isereguleeruvale tugirõngale. Uuemal Iževski tehase variandil, mis võeti esmalt kasutusele Iž kombil, hiljem ka 412 on kolb tugirõnga taga lihtsalt poolpöördega ilma keermeta. Silindrid on ühesugused ja omavahel vahetatavad komplektis või sisu paaris- keermega kolb ja selle tugirõngas või poolpöörde kolb ja selle tugirõngas. Tugirõngaid ja kolbe omavahel ristkasutada ei saa.
408 pidurisüsteem on äärmiselt lihtne. Minnes Dot vedelikule üle, puhastada süsteem ja prakeerida välja tursunud kummimansetid nii töösilindrites kui peapumbas ja vajadusel vahetada. Dot on siiski mõnevõrra süütum kummidetailidele, kui PSK. Aga Dot on tunduvalt vedelam, kui PSK. Seega eriline tähelepanu ja korrasolek seenekujulisele klapile, mis on piduri peasilindris (pumbas) (siduri peasilindris see klapp puudub). See klapp hoiab vabastatud piduripedaali puhul piduritorustikus ehk kogu pidurisusteemis teatud rõhku, mis hoiab piduri töösilindrites kolbide mansetide tööservad vastu silindri seinu. Kui peasilindris klapp ei tööta, või seda ei ole sisse pandud, on juba vähegi lõtvunud manseti vahelt töösilindris oodata õlileket.
Ja poemüüjate juttu ei maksa alati uskuda!
Jõudu tööle!
Nüüd piduri töösilindritest:
Mudelil alates 403, 408 ja ees TRUMMELPIDURITEGA 412 on kõikide rataste töösilindrite kolvimõõduks 25 mm. Hilisematel eesmiste ketasspiduritega varustatud Iževski tehase mudelitel 412 ja Moskva 2140 on tagasilindri kolvimõõt alati 22 mm.
25 mm silindreid toodeti kahte tüüpi: vanem versioon, kus kolb kinnitub lõtkuga keerme abil silindri sees olevale isereguleeruvale tugirõngale. Uuemal Iževski tehase variandil, mis võeti esmalt kasutusele Iž kombil, hiljem ka 412 on kolb tugirõnga taga lihtsalt poolpöördega ilma keermeta. Silindrid on ühesugused ja omavahel vahetatavad komplektis või sisu paaris- keermega kolb ja selle tugirõngas või poolpöörde kolb ja selle tugirõngas. Tugirõngaid ja kolbe omavahel ristkasutada ei saa.
408 pidurisüsteem on äärmiselt lihtne. Minnes Dot vedelikule üle, puhastada süsteem ja prakeerida välja tursunud kummimansetid nii töösilindrites kui peapumbas ja vajadusel vahetada. Dot on siiski mõnevõrra süütum kummidetailidele, kui PSK. Aga Dot on tunduvalt vedelam, kui PSK. Seega eriline tähelepanu ja korrasolek seenekujulisele klapile, mis on piduri peasilindris (pumbas) (siduri peasilindris see klapp puudub). See klapp hoiab vabastatud piduripedaali puhul piduritorustikus ehk kogu pidurisusteemis teatud rõhku, mis hoiab piduri töösilindrites kolbide mansetide tööservad vastu silindri seinu. Kui peasilindris klapp ei tööta, või seda ei ole sisse pandud, on juba vähegi lõtvunud manseti vahelt töösilindris oodata õlileket.
Ja poemüüjate juttu ei maksa alati uskuda!
Jõudu tööle!