AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

stern100 kirjutas:Kui mul meelde jääb, siis ma võin teha varsti poolteistkuud seisnud mosse külmkäivitusest video, saad võrrelda. Aga siis on sul küll ikka midagi kole paigast ära kui ta üldse käivituda ei taha...klapid on ikka tihedad sul?
Vat kompressiooni pole tal kordagi mõõtnud. Seda on ebamugav teha,üksi ju ei saa :D ja abi pole ka siis juures kui teda vaja :D
Iseenesest tühikäigul töötab ütlaselt ja mootoril sellist märgatavat jõu langust pole ka täheldanud. Olen kunagi sõitnud Mossega,millel kõik sisselaske klapid ebatihedad. Vat see mootor küll käia ei tahtnud ning ka edasi minna ei suutnud,vajuta gaasi või mitte. Lisaks käis töötamisega püsivalt kaasas väiksed paugud-plärtsud. Praegu selliseid "märke" pole täheldanud.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas SanderV »

moskiito kirjutas:
SanderV kirjutas:ehk siis see näitab seda kui hästi omanikud masinaid ehitavad ja hooldavad
seda ka kuid masinate on ka enda iseloomud. Ühe inimese käes töötab masin nagu oskaja käes viiul heliseb, aga annad kellegi teise kätte, no vot ei tööta nii nagu vaja. Enda kogemusest tean rääkida seda lugu et, kui ma abiellusin, siis sõitsin enda mossega kena hunnik kilomeetreid maha, kõik töötas ilusti, aga kui vend viis minu mossega vanemad kodumanu, siis tartus järgmine päev kokku saades kirus minu masinat maapõhja, ei pidavat töötama nii nagu vaja, hommikul ei läinud käima, turtsus, kähis jne. Mina istusin rooli, panin tööle ja sõitsin rahulikult valka, sealt tallinna. Mitte midagi polnud häda, kõik töötas nigu vaja.
see ei näita masina iseloomu vaid erinevate inimeste autokäsitsemisoskusi
a ok ei risusta edelareisija teemat
via
Postitusi: 113
Liitunud: 24 Apr 2009 16:00

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas via »

moskiito kirjutas: seda ka kuid masinate on ka enda iseloomud. Ühe inimese käes töötab masin nagu oskaja käes viiul heliseb, aga annad kellegi teise kätte, no vot ei tööta nii nagu vaja. Enda kogemusest tean rääkida seda lugu et, kui ma abiellusin, siis sõitsin enda mossega kena hunnik kilomeetreid maha, kõik töötas ilusti, aga kui vend viis minu mossega vanemad kodumanu, siis tartus järgmine päev kokku saades kirus minu masinat maapõhja, ei pidavat töötama nii nagu vaja, hommikul ei läinud käima, turtsus, kähis jne. Mina istusin rooli, panin tööle ja sõitsin rahulikult valka, sealt tallinna. Mitte midagi polnud häda, kõik töötas nigu vaja.
Nimetaks neid siiski eripäradeks, aga kui auto on loom siis miks mitte ka iseloomuks :)
Siiski, igal mudelil on ka omad üldised eripärad ja neid ei saa eirata. Nagu oli mosse tuntud oma kehva käivituse poolest nõuka ajal (võrrelduna ziguliiga) on klassik mosse seda paraku. Samas, 21412 mosse mootor teistsuguse põlemiskambri ja Solex karpaga käivitub sama hästi kuo Ziguliid...
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas stern100 »

Nagu ma lubasin, tegin oma värvilise 412 külmkäivitusest video, autot pold vähemalt kuu aega käima pannud. Täna astusin juurde, pumpasin kapoti alt bensu üles, katsusin kas veepump käib ringi( radikas olev vedelik oli suht jääs :D ) ning masin käib. Õues oli külma 17 kraadi. Esimese korraga jäi laksust käima. Õlisurve kohta sate vast ise aru, miks seda alguses kohe üles ei tulnud, kuna õlid ikka suht paksud ja auto oli kaua seisnud.

Video: VOLÜÜMI pange ikka hoolega, et aru saada kuna auto käima läheb :D
http://www.youtube.com/watch?v=bRX8SinE4mU

Ning selline õlisurve on kohe peale käivitamist täitsa normaalne, keegi siin väitis, et kui see edel-i mossel põhja jookseb, ei ole see hea. Minul on sees lääne kallis mineraalõli ja tühikäigul ongi talvel 5-6 vahel õlisurve külmast peast.

Pilt
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 124 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas moskiito »

5-6bar on natuke ohtlik mosse mootorile, nimelt sellise õlisurvega võib saaled "kogemata" ringi tõmmata. Minevikus selliseid juhtumeid päris palju olnud. vb tänapäeva õlidega see oht väiksem aga parem karta kui kahetseda Optimaalne töösooja mootoril oleks 2-3, külma mootoriga 3-4.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
tafi
Postitusi: 278
Liitunud: 13 Okt 2009 19:26

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas tafi »

Mul tavaliselt,kui oli seisnud tükkaega siis -15 kraadi,toores põhja(kordagi midagi ei pumpa),annad nuppu ja käis pea et poole või täis pöördega juba alati.Süütesüsteemis muidugi kõik jubinad uued ja mootor korralik.Karpa 2105 talvel..
Tel 55627664
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

stern100 kirjutas: Video: VOLÜÜMI pange ikka hoolega, et aru saada kuna auto käima läheb :D
http://www.youtube.com/watch?v=bRX8SinE4mU
Mina vaid unistan sellisest käivitumisest.
Täna oli välistemp. niipalju tõusnud,et sai ka käima pandud. Jagaja kontaktivahet tegin vähe suuremaks, isegi 0,35mm kaliiber ei tahtnud hästi vahele mahtuda. Nüüd panin 0,45 vahele ja kinni. Eelmine august mässasin tükk aega kontaktivahega,panid küll 0,40 kaliibriga paika aga peale kruvide kinnitamist oli vahe ikka väiksem!
Jätsin nii,et 0,40 kaliiber läheb kerge pinguga (nagu enne 0,35) vahele.
Süüdet krudisin ka varasemaks kuni hakkas käivitamisel tagasi lööma. Sealt keerasin paar mõne kraadi hilisemaks. Lambiga mässata ei viitsinud,teen seda soojas ruumis mõni teine kord.
Sai külavahel ka üks tiir tehtud. See oli esimene kord peale viimast esmaspäeva kui Moskvalane töötas,peale seda kuni siiani seisis maja ees.
Pidurivedeliku tase ka pidurianumas jube madal. Potsiku ja silindri vahelt immitseb,sealt on küll viimane aeg pidevalt märg kuigi vahel tõmban kaltsuga selle kuivaks.

Eks näe,kuidas hiljem käivitub.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Homme on mul üks edasilükkamatu töö "soolas" - siduri remont. Täna siduripedaali vajutades käis allpool üks klõks ja enam hästi lahutada ei taha ja pedaali vajutades läheb viimane veerand pedaalikäiku raskeks ja pedaal väriseb jala all ning töötamisel kostub kriginat-kõlinat.
Kraabin oma kõik võimalikud siduridetailid ja selle paigaldamise riistad kaasa.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas SanderV »

tyypilised symptomid haigusele "grafiit survelaager andis otsad. ehk grafiit laagri peal tykkideks"
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Kõige kauem kestab grafiit siis,kui pedaal üleval :lol
Mida vähem siduri pedaali all hoiad,seda kauem kestab. Hea,et käigukang leiutatud on,saab neutraali panna...
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta