AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
A.Roosenberg
Postitusi: 204
Liitunud: 30 Okt 2009 21:35
Asukoht: Tallinn, Keila, Läänemaa

AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitus Postitas A.Roosenberg »

Tere,
Olen siin klubis uus, kuid mossesid omanud juba mitmeid ja huvi nende vastu on tugev.
Antud isendil olen ma teiseks omanikuks ja esimene omanik oli sõitnud sellega vaid78 tuh. millegiga, kuid olen selle näidiku sõitnud uhkelt juba 79 tuh. millegi peale.
Mootor on üllatavalt hea, kuigi vajab veel palju nokitsemist.
Olen tal vahetanud kogu sisselaske süsteemi ja küünlad.
Oluliselt paremaks ta pole sellega läinud, kuid midagi kusagilt.
Vahepeal kaob üks pütt tagant ära, kuid seda viga ma veel otsin. Arvatavasti on seismisest kolvirõngad kinni jäänud ja see vaja lahti loksutada, mida sab teha edukalt õli ja diisli seguga mootoris ja lasta üks 10 min. töödata, kuid pole sinnamaani aega olnud.
Autole tuleb ka uus värv:alt kollane, kuni uksekumeruse lõpuni ja sealt edasi must .
Must värv on juba ostetud, kuid kollast alles otsin ja see peaks olema tibukollane.
Plaanis autole panna ka sport summuti, mis on samuti juba olemas, seda juba varasemast ajast, mida on planeeritud panna ka varasematele autodele, kuid pole sinnamaani jõudnud, kuid loodan, et selle masina puhul jõuan ka sinna maani.
Mootori tahaks lasta põhjalikult timmida mõnel inimesel, kes on mossedega juba pikemat aega tegelenud ja küsiks mõistliku summat, kuid seda kevadepoole.
Üleüldiselt olen ostu üle väga õnnelik ja autoga väga rahul.

Siiamaani olen autoga rallitanud, kuid plaanis teha korda ja ülevaatusele ning linnas sõita ja rallitamiseks mingi muu masin osta.
Kui hakkama saan, siis panen pildid ka mossest.:D
Pilt

Pilt

Pilt

Siin on mosse mul alles paar päeva vana .
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis A.Roosenberg, 31 Okt 2009 00:47, muudetud 1 kord kokku.
"2140"
carrec
Postitusi: 203
Liitunud: 02 Veebr 2009 14:41
Asukoht: Tallinn/Raplamaa/Läänemaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitus Postitas carrec »

Ilusad autod sul! Edu nendega toimetamisel!
Rõõm näha ja tõdeda, et meile tuleb juurde noori ja tubli entusiaste-mossehuvilisi, ehk saame klubilise liikumise kah nüüd rohkem käima.
Kasutaja avatar
A.Roosenberg
Postitusi: 204
Liitunud: 30 Okt 2009 21:35
Asukoht: Tallinn, Keila, Läänemaa

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitus Postitas A.Roosenberg »

aitäh jah, mossehuvi on juba sellest ajast, mil oma elu mäletan ja see huvi ei saagi otsa .
värvimise kohta ka niipalju, et see toimub ka kevadepoole, kui ilmad soojemad.
eile sai vesi välja lastud ja auto talveks kuurialla seisma .
tagantjärgi tuli veel meelde see, et mosse on 98 % originaal.
nii ütles mulle mees, kellelt ostsin. originaal ei ole summuti, mis on asendatud roostevaba summutiga ja värv nüüd siis vb juba 97 % originaal, kuna ise sisselaske süsteemi vahetanud.
auto on korra ka üle katuse keeratud eelmise omaniku poja poolt, kuid see tehtud juba veneajal korda .
tegu peaks olema põllumajandus mossega, kuid mingil arusaamatul põhjusel on ees ketaspidurid, mis põllumajandus mossel puudusid, kuid vana omaniku sõnul ei ole neid vahetatud .

Tahtsin veel lisada, et auto passis on 2 sellist kohta, mis jäid mulle erilisena silma .
1) võimsus- 50kW
2) istekohti 4

kas passis on mingi viga tekkinud või erinevus tuleb sellest, et tegu põllumajandus mossega ?
pole varem olnud 50kW´ilist 4 kohalist mosset :D
"2140"
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitus Postitas partnermosse »

50 kw-line 68 hj ongi deforsseeritud mosse 1,4 liitrine mootor(mootoril tähis 412 DE -venekeelne D ja tagurpidi E) ehk põllumajanduslik variant(kunagi ammu sõideti A-76 bensiiniga väga vabalt sellise mootoriga) :) ja 55 kw -line 75 hj on 1,5 liitrine mootor(mootoril tähis 412 E -venekeelne tagurpidi E) ja on olemas ka mosse mootor 58 kw-line -täpsemalt 58,8 kw ja 80 hj 1,6 liitrine (mootoril tähis 412 ME) :)
Viimati muutis partnermosse, 31 Okt 2009 01:27, muudetud 1 kord kokku.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
A.Roosenberg
Postitusi: 204
Liitunud: 30 Okt 2009 21:35
Asukoht: Tallinn, Keila, Läänemaa

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitus Postitas A.Roosenberg »

aga kas põllumajandus mossedel olid siis ees ketaspidurid või olid trummelid, nagu mina olen kuulnud ?
"2140"
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitus Postitas partnermosse »

Suurem enamus olid siiski trummelpiduritega isendid, kuid tean isendeid mis olid ka eritellimusel tehtud ka ketaspiduritega.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
A.Roosenberg
Postitusi: 204
Liitunud: 30 Okt 2009 21:35
Asukoht: Tallinn, Keila, Läänemaa

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitus Postitas A.Roosenberg »

vaatasin passist järgi, et kirjas on siiski 1.5 mitte 1.4, kuid 50kW .
ilmselt on siis mingi viga või keegi teab äkki, et on selline mootor ka olemas ?
kusagilt olen kuulnud ka , et põllumajandus mossedel oli tugevam vedrustus .
vastab see tõele ?
"2140"
carrec
Postitusi: 203
Liitunud: 02 Veebr 2009 14:41
Asukoht: Tallinn/Raplamaa/Läänemaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitus Postitas carrec »

Vedrustuse osa pealt vastab see tõele, kui õieti mäletan siis peaks tal olema esimesed ja tagumised poolraamid omavahel ühendatud, ehk siis nagu oleks auto täis raamil, tagavedrud on natuke lühemad kui tava autodel, see teeb ta jäigemaks. Ees on jämedam stabilisaatori varras. Enamus põllumajandus mossesi tuli ikkagi nõnda tehasest, et ees olid trummelpidurid, kuid Nõukogude liidus oli kõik võimalik ning kindlasti tuli mingi osa ketaspiduritega!
Mootori koha pealt nii palju, et tal on deforseeritud mootor, et saaks sõita lahjema bensiiniga. Muud vahet ei ole tavamootoriga, kui kolvi vahe. Ehk siis tavamootoril on kolvid pealt punnis, deforseeritud mootori kolvid on aga pealt täiesti sirged.
Kasutaja avatar
A.Roosenberg
Postitusi: 204
Liitunud: 30 Okt 2009 21:35
Asukoht: Tallinn, Keila, Läänemaa

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitus Postitas A.Roosenberg »

üha rohkem ma selle ostuga rahul olen .
on see põllumajandus mosse kuidagi haruldasem kah või tehti neid samapalju kui tavalisigi ?
küsin sest pole varem kohanud sellist isendit . tahaks ikka võimalikult palju teada saada selle mudeli kohta :)
"2140"
Kasutaja avatar
easyrider
Postitusi: 128
Liitunud: 18 Aug 2009 21:57
Asukoht: Muuga

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitus Postitas easyrider »

Kena sportlik Mosse sul! Pilt
Juhiukse tihend punnitab välja nagu minu autolgi! :D
Kunagi oli mul heleroheline 2140...
Vasta